Dažkārt darba pienākumi prasa vairāk spēka un laika, nekā mums gribētos un atlicināt laiku ēdiena gatavošanai sanāk maz. Galu galā, nākas no rītiem celties agrāk un vakaros vēlāk doties gulēt, vai arī barot bērnus ar pusfabrikātiem. Tomēr ir arī kāda cita izeja, ko apkopojām šajā rakstā.

Šie ir vienkārši, bet noderīgi padomi, kas ļaus ietaupīt milzum daudz jūsu laiku.

1. Garšīgas brokastis katru rītu
Jūs domājat, ka katru rītu vienādas brokastis ātri apnīkst? Tomēr nē, vēl jo vairāk, ja tās ir garšīgas un veselīgas. Kādas brokastis ir noderīgas un garšīgas, ja jūsu ģimenē ir bērni? Piemēram, varam piedāvāt pārslas vai musli ar dabīgo jogurtu, kam var pievienot omītes gatavotu ievārījumu vai grauzdētas graudu maizītes ar medu, ievārījumu, ogām un tēju ar citronu. Bet brīvdienās, protams, var bērniem gatavot olas ar bekonu un sieru vai cept plānās pankūkas.

2. Pamatēdienu gatavojiet svētdienās
Ja nav iespēju gatavot katru dienu un vakaros no darba pārnākat vēlu, pacentieties pamatēdienu sagatavot svētdien. Piemēram, izvāriet zupu, pagatavojiet plovu, izcepiet kotletes – izdariet visu to, kas var glabāties ledusskapī, bet kā pagatavošanai jāvelta daudz laika. Piedevas (rīsus, griķus u.c.) pievāriet klāt pirms katras ēdienreizes, tas neprasa daudz laika.

3. Uzkodas
Lai uzkodas būtu veselīgas, uz galda vienmēr būtu jāatrodas riekstiem, āboliem, banāniem, tad arī bērniem negribēsies meklēt našķus, lai uzkostu.

4. Līdzi ņemamo ēdienu pagatavojiet laicīgi
Ja jūsu bērni un vīrs ņem uz darbu līdzi ēdienu pusdienām, pagatavojiet to iepriekšējā vakarā, tā jūs ietaupīsiet laiku no rītiem.

5. Idejas vakariņām
Vakariņas prasa visvairāk jūsu izturības, jo tas ir “pēdējais cēliens” pirms gulētiešanas, tāpēc nevajag ar vakariņām pārspīlēt. Varat gatavot, piemēram, salātus ar grilētu vistas fileju (to var izdarīt iepriekš), daudziem bērniem tāpat garšo vienkāršotie Cēzara salāti (dažādus salātu lapu maisījumus var iegādāties pārtikas veikalos jau notīrītus, sagrieztus un safasētus). Daži mazuļi labprāt ēd arī dabīgo jogurtu ar augļiem un pārslām. Atcerieties, ka pirms gulētiešanas nav veselīgi pārēsties un ēdienam jābūt vieglam.

Ēdiet veselīgi!

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem