Šogad Ķelnes izstādē “IMM cologne”, kas notika janvāra nogalē, novērojama līdzība starp interjeru un modes pasauli – šeit līdzās drosmīgām un spēcīgām krāsām daudz jaunu, interesantu, maigu nokrāsu.

1. Krāsas

Līdzās jau iepriekšējā sezonā aktuālajam rozā tonim ienāk savdabīgi pasteļtoņi, gaiši zaļie un citrondzeltenie toņi, kas labi harmonē ar ceriņkrāsu un zilajām nokrāsām. No “treknajiem” toņiem nozīmīgu vietu iekaro oranžie – apelsīnu un aprikožu krāsas, bordo, ultravioletais un sarkanais. Arī terakota un zemes toņi ir aktuāli. Savukārt Parīzes izstādē “Maisson&Objet” valdzina visi zilās krāsas toņi, tirkīzs, violetās nokrāsas, oranži dzeltenais un dedzinātas sjennas tonis.

2. Dekori un raksti

Jau ilgāku laiku dekoru jomā iecienīti bijuši kaktusi – gan dabiski, gan kā savdabīgs dekors, gan to siluets – apdrukās, gaismas ķermeņos, tekstilā utt. Šogad izskatās, ka to varētu izkonkurēt visdažādākie kukaiņu tēli – vaboles, spāres, skudras, bites, taureņi utt. Joprojām aktuāli ziedu raksti, turklāt šosezon – milzīgi. Arī ģeometrija un perspektīva plaši izmantota apdrukās, tekstilā, tapešu zīmējumos.
Nedaudz ieskicēts jau iepriekšējā sezonā, bet šogad īpašs jaunums – liela izmēra gan dabiskie, gan mākslīgie augi, turklāt neierastās krāsās (koši, zeltīti). Arī gaismas ķermeņi kā augi vai putnu spalvas.

3. Materiāli

Parīzes izstādē ļoti daudz stikla izstrādājumu – lustras ar stikla kupoliem, milzīgas stikla vāzes – glāzes, stikla svečturi. Gan caurspīdīgs un vizuāli viegls, gan krāsots stikls. Parādās interesanta stilistiskā līnija – stikla bloki, kas pirms pāris gadiem šķita pilnīgi novecojuši. Tagad grūti noticēt, ka tie atgriežas jaunās versijās.
Koks šosezon izmantots ļoti plaši – pat vannasistabās. Turklāt aktuālāki kļūst tumšie toņi ar tādu kā zemniecisku noskaņu, bet balinātās koksnes ekspozīcijās tikpat kā nav. Runājot par koku, aizvien pieprasītāki ir interesanti dizaina risinājumi, kuros koksne tiek komplektēta ar citiem materiāliem – stiklu, metālu u. c.
Netiek aizmirsta arī ādas apdare. Tai īpaši neierasti toņi – betona pelēkais, tumši violetais, oranžais.
Izstādēs nav sevišķi daudz ekostendu, bet joprojām daudz izstrādājumu no rotanga, bambusa – pīti krēsli, grozi, dekoratīvi būrīši, lukturi, abažūri, spoguļu ietvari.
Šā gada aktualitāte – īpašs mezgliņveida apšuvums dažādu tekstila izstrādājuma maliņām: spilveniem, pārsegiem, mēbeļu pārvalkiem, aizkariem utt.

4. Formas

Noapaļotas, mīkstas, plūstošas formas – gan mēbelēm, gan traukiem, vāzēm un citiem interjera dekoriem.
Absolūts jaunums – parasts krēsls ar pievienoto vērtību: krēsls atpūtai. To panāk ar īpaši plastisku formu, mīkstu tapsējumu, rokturiem utt.

5. Noskaņas

Parīzes izstādē īpaši iekārtoti informatīvie stendi radīti, lai apmeklētājiem palīdzētu orientēties lielajā daudzveidībā un akcentētu galvenās stilistiskās līnijas. Te gar acīm pavīd tādi vārdi kā “mājīgi”, “aktuāli”, “papildinoši”. No ierasti mājīgajiem risinājumiem un uzstājīgajām aktualitātēm īpaši atšķiras tropu tematika un piejūras noskaņa. Tā vien šķiet, ka visiem apnikusi urbānā ikdiena un cilvēki vairāk tiecas pēc atpūtas, saules un jūras. Līdz ar to tropu noskaņās dominē ananasi, kaktusi, flamingo, ziedi, kukaiņi, papagaiļi, oranžie aprikozes un tirkīzzilie toņi. Piejūras tēmu raksturo pinumi, smilšu, baltie un dažādi zilzaļie toņi, enkuri, virves, koraļļi utt. apdrukās un tekstilā.

6. Apgaismojums

Vairāk uzmanības gaismas spēlēm. Dažkārt šķiet, ka lielāka nozīme piešķirta pat gaismas ķermeņa radītajai ēnai, nevis izstarotajai gaismai vai pašam ķermenim. Aktuālāki grupveida piekarami gaismekļi, kas nodrošina daudzveidīgu apgaismojumu, nevis vientuļa lustra, kas kombinēta ar funkcionālo apgaismojumu.

7. Smarža

Nu jau pāris sezonas arī smarža ienākusi interjera dizainā kā viens no to veidojošajiem elementiem. Sākumā šķita, ka tas būs pārejošs modes untums, bet tagad gan vairs tā nešķiet. Parīzes izstādē, kurā ir astoņi paviljoni, gandrīz puse no viena paviljona bija atvēlēta tikai interjera aromātiem. Spriediet nu paši…