Ājūrvēdiskais kosmetologs Padma Kumari dalījies savā pieredzē un padomos. Jūs noteikti novērtēsiet viņa padomus, kaut arī tie ir tik vienkārši un visiem zināmi, tomēr reti mēs tajos redzam kopsakarības ar savu izskatu un pašsajūtu.

Galvenie ājūrvēdiskie veselīgas ādas, harmoniskas pašsajūtas un labas veselības principi ir veci kā pasaule – tas ir miegs, veselīgs uzturs, pietiekoša šķidruma uzņemšana un fiziskās aktivitātes. Pievienojiet tam meditācijas praksi prāta attīrīšanai un jūs iegūsiet kompleksu, kas strādās kā vislabākā formula labas pašsajūtas un skaistuma pamatā. Pie tam, to var sasniegt ikviens, turklāt ar elementārām lietām.

1. Harmonisks dzīvesveids

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Pievērsiet uzmanību, ka līdz šim rakstā ne reizi nav lietots vārds “pareizs”. Būsim reāli: daudzi no mums dzīvo straujā dzīves ritmā un par rāmu dzīvesveidu var tikai sapņot. Dzīves ritms var būt atšķirīgs, galvenais, lai jūs paši tajā justos labi. Ādas stāvokli (tāpat kā visus citus jūsu ķermeņa orgānus) negatīvi ietekmē stress un trauksme, kaitīgi ieradumi. Neizgulēšanās rezultātā pārstāj izstrādāties kalogēns, un kopā ar to zūd arī ādas elastība. Bet hroniska pārslodze var novest pie hormonāliem traucējumiem. Stress – pie lēnas vielmaiņas, kas galu galā ietekmē arī jūsu izskatu un pašsajūtu.

Ko iesaka ājūrvēda: sabalansēt darbu un atpūtu, pilnvērtīgi izgulēties, banāli, bet – domāt par labo. Kad prāts ir mierīgs, arī ķermenī ir pozitīvas emocijas un hormonālais līdzsvars kļūst sabalansēts. Tas labi ietekmē visus organisma procesus.

2. Piesardzība no saules

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Bāla āda jau kādu laiku ir modē, taču, kā zināms, ādas tonis dažādās pasaules malās var atšķirties. Pie mums cilvēki nav ar izteikti bālu ādu un bieži šis pārpīlētias bālums piemīt tiem, kas diendienu pavada slēgtās biroja telpās un cieš no svaiga gaisa deficīta. Bez tam, tāda āda nav sagatavota saules stariem, kad mēs tomēr dodamies tos meklēt, piemēram, uz siltajām zemēm. Protams, kad jūs plānojat saules vannas ir nepieciešami kosmētiskie aizsarglīdzekļi, bet tāpat ir svarīgi atcerēties: mēs dodamies uz turieni ne tikai pēc iedeguma, bet arī pēc pašsajūtas uzlabošanas.

Ko iesaka ājūrvēda: nav vērts akli sekot modei – ne aritoskrātiskam bālumam, ne Kalifornijas iedegumam. Ieklausieties sevī! Atrodiet zelta vidusceļu, vadoties pēc sajūtām: ja jūtat, ka ķermenis ir sakarsis, jums nav komfortabli, ejiet ēnā, pat ja vēl neesat “iededzis”.

3. Ikdienas rūpes par ādu

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Tās ir svarīgas, vienalga, cik jums ir gadu. Vislielākā uzmanība jāpievērš ādas attīrīšanas procesam. Pamēģiniet ājūrvēdas ieteikumu – no rīta pēc pamošanās notīriet seju šādi: paņemiet vates plāksnīti, samērcējiet to pienā un notīriet sejas ādu vai arī – uzlieciet uz sejas nedaudz medu, kas atšķaidīts ar siltu ūdeni, veiciet masāžu, bet pēc dažām minūtēm nomazgājiem seju rožu lapiņu ūdenī (sausai ādai) vai ūdenī, kas atšķaidīts ar citrusaugļu sulu (taukainai ādai), pēc tam uzklājiet dienas krēmu.

Ko iesaka ājūrvēda: katru dienu izmantojiet skrubi, lai attīrītu ādu no atmirušajām šūnām un ļautu tai elpot. Skrubim jābūt dabīgam: samaliet kafijas dzirnaviņās rīsus, mandeles vai auzu pārslas, samaisiet ar medu un uzlieciet ādai – maigi (bet rūpīgi) pamasējiet. Nomazgājiet ar siltu ūdeni. Dariet to katru dienu.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem