Diēta, kas sniedz laimes sajūtu un palīdz atbrīvoties no liekajiem kilogramiem? Vai tāda patiesi eksistē? Jā, un pats galvenais – tā darbojas!
Vārds „diēta” lielākoties asociējas ar kaut ko negaršīgu un striktiem ierobežojumiem it visās lietās, kas sniedz baudu. Lauzīsim stereotipus: mūsdienās var neuztraukties, ka diētas laikā tu nevarēsi mieloties ar torti vai no sirds pieēsties, neskaitot ienīstās kalorijas tavā šķīvī.
Ir radītas divas lieliskas diētas, kas ne tikai palīdz cīnīties ar lieko svaru, bet kas ir būtiski – uzlabo garastāvokli.

Laimīgā diēta

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Pirmās diētas nosaukums izsaka visu. Tā satur produktus, kas asinīs paaugstina triptofāna līmeni, bet tas sekmē serotonīna izdalīšanos un, kā zināms, tie uzlabo garastāvokli. Triptofāns ir aromātiska alfa-aminoskābe, kuru lielākā vai mazākā mērā satur visi olbaltumvielu produkti. Zinātnieki jau ir pierādījuši, ka tādu produktu lietošana uzturā, kas satur lielu daudzumu triptofāna, samazina PMS, uzlabo miegu un garastāvokli un pat ļauj paaugstināt darbaspējas. Vai tu to vēlies? Tad atceries šo produktu sarakstu un steidzies uz veikalu:
– Lasis
– Melnie un sarkanie ikri
– Cietais siers
– Kalmāri
– Siļķe
– Olas
– Rieksti (zemesrieksti, mandeles, Indijas rieksti)
– Tītara vai truša gaļa
– 5% biezpiens
– Teļa gaļa
– Sviests
Šīs diētas noslēpums slēpjas tajā, ka katrā ēdienreizē kā galvenais produkts ir jāizvēlas tas, kurš ir bagāts ar triptofānu. Piemēram, brokastis no 2 olām un dārzeņiem, pusdienās – 140 grami truša gaļa un cepti dārzeņi, launagā – 1 auglis un 20 grami rieksti, vakariņās – 150 grami zivs ar dārzeņu salātiem vai dārzeņu salāti ar sieru un riekstiņiem.

Endorfīnu diēta

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Šī diēta palīdz mazināt izsalkumu un tajā pašā laikā neļauj zaudēt spēkus un vienmēr būt labā garastāvoklī. Bet iemesls tādai pašsajūtai ir šajā diētā atļautie produkti, kas ir bagāti ar endorfīniem (tiem pašiem, kas sniedz laimes sajūtu).
Endorfīnu diēta ļauj priecāties par katru ēdienreizi un neuztvert to kā kaut ko negaršīgu. Tā neļaus organismam badoties – tas saņems endorfīnus no produktiem un tādējādi tu nevēlēsies ēst kaut ko treknu vai bagātu ar ogļhidrātiem.
Laimes hormonu rekordisti ir zemenes, banāni, citrusa augļi, avokado, jūras zivis – Omega 3 avots, bez kura organisms slikti izstrādās serotonīnu, teļa un jēra gaļa – dzelzs un vitamīnu B6 un B12 avoti. Dažādot diētu var ar brūnajiem rīsiem, zaļajiem griķiem vai auzu putraimiem.
Dienā droši var apēst:
– 1 porciju zivis un 1 porciju gaļu, kuru svars ir 150 grami
– 2 porcijas graudaugu, kuru svars sausā veidā ir 60 grami
– 2 porcijas augļu un 3 porcijas dārzeņus
Dienā sevi var palutināt arī ar pusīti avokado – pievienot to salātiem vai apēst kā pilnvērtīgu ēdienu (tad tā tiks uzskatīta par veselu ēdienreizi).

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem