KitKat matcha šokolāde ar zaļās tējas garšu pēc 15 veiksmes gadiem Japānā ienāk Eiropas tirgū, tostarp arī Latvijā. Pēc sārtās Ruby šokolādes panākumiem šis tirgus turpina iet inovāciju ceļu, iepazīstinot patērētājus ar ekskluzīviem šokolādes jaunumiem, kas ievērojami maina vecos šokolādes tirgus “likumus”. Ražotāji prognozē veiksmi arī jaunajai šokolādes tāfelītei, jo matcha tējas pulveris piedzīvo īstu renesansi – tas ir viens no pēdējo gadu galvenajiem trendiem desertu ražošanas jomā.

Jau šomēnes Nestlé sāks tirgot zaļās šokolādes tāfelītes Eiropā, 15 gadus pēc tās debijas Japānā. Šī šokolāde ir izgatavota no zaļās tējas pulvera, kas tiek importēts no Japānas un Ķīnas un piešķir šokolādei zaļu krāsu. Šokolādi, kuras galvenās sastāvdaļas ir matcha, kakao sviests un baltā šokolāde, ražos Nestlé rūpnīcā  Hamburgā. Zaļā šokolādes tāfelīte vispirms tiks ieviesta astoņās Eiropas valstīs, tajā skaitā arī Latvijā. Līdz ar Baltijas valstīm tā sasniegs arī tādas valstis kā Vācija, Itālija, Šveice.

Publicitātes foto

“Lai gan mēs bieži uzskatām latviešus par tradicionālu garšu cienītājiem, redzam, ka latviešu gaume mainās un viņi kļūst atvērtāki inovācijām. To apliecina arī pagājušā gada lielais jaunums – Ruby šokolāde, kuru latvieši ļoti ātri iemīlēja. Līdz ar to Latvija ir starp pirmajām valstīm, kurās tiks ieviesta matcha šokolāde. Mēs paredzam, ka tā nebūs mazāk veiksmīga kā jaunā KitKat Ruby šokolādes tāfelīte,” saka Ariana Rastauskaite, Nestle Baltics personāla un korporatīvo lietu vadītāja.

Publicitātes foto

Zaļā matcha tēja ir pulverveidīga zaļā tēja, kurai ir dziļas saknes japāņu kultūrā un tās tējas baudīšanas rituālos. Nesen matcha tēja ir iekļuvusi arī Eiropas populārāko ēdienu trendu sarakstā. Zaļie deserti, kokteiļi vai latte dzērieni… Instagram “uzsprāgst” no zaļo delikatešu fotoattēliem, savukārt ēdienu blogeri publicē atsauksmes par jauniem matcha produktiem, kas nemitīgi ienāk tirgū.

Šokolādes tendences – jaunas garšas

Euromonitor International dati liecina, ka Japānas saldumu tirgus, kura vērtība ir 5 miljardi ASV dolāru, ir lielākais Āzijā, kā arī populārākais KitKat tirgus. Pērn KitKat pārdošanas apjomi visā pasaulē pārsniedza 1 miljardu ASV dolāru, savukārt Nestlé saldumu kopējie pārdošanas apjomi sasniedza 8 miljardi ASV dolāru. Kitkat uzrādīja gandrīz 9% organisko izaugsmi, pārsniedzot Nestlé kopējo saldumu pieaugumu, kas 2018. gadā veidoja 3%.

Publicitātes foto

“Šobrīd pieprasījums pēc šokolādes aug visā pasaulē, tāpat kā pircēju vēlmes pēc interesantākām garšām. Iepriekšējos gados vissvarīgākā prasība šokolādei bija kakao saturs, kas svārstījās no 70 līdz 100 procentiem, bet šogad mēs vērojam pavisam jaunas garšas, kā arī piena un balto šokolādi ar dažādām sastāvdaļām, kas atkal ielaužas lielā tirgū,” saka A. Rastauskaite.

Šogad popularitāti gūst ne vien tādas sastāvdaļas kā rieksti, sēklas vai žāvēti augļi, bet arī karameles, riekstu krēma vai ogu pildījums.

Veiksme Japānā

Publicitātes foto

Nestlé pēdējo divdesmit gadu laikā Japānā izstrādāja KitKat šokolādes tāfelīšu sortimentu ar 350 dažādām garšām. Katru gadu Japānas tirgū tiek ieviesti vidēji 20-30 jaunu šokolādes tāfelīšu veidi, un šobrīd Japānā pieejami pat desmit matcha KitKat šokolādes tāfelīšu veidi. KitKat panākumi Japānā izskaidrojami ar to, ka šokolādes nosaukums ir ļoti līdzīgs japāņu teicienam “Kitto katsu to”, kas nozīmē – “Tev noteikti izdosies”. Tādēļ šī tāfelīte ir īpaši populāra japāņu studentu vidū: pēc Nestlé aplēsēm, katrs trešais students pērk KitKat pirms eksāmena, bet katrs piektais atnes to uz eksāmenu.

Interesanti, ka šīs šokolādes tāfelītes ir guvušas popularitāti kā suvenīri. KitKat ar saldo kartupeļu, pupu, suši vai sakē garšu ir starp populārākajām dāvanām, ko atved no uzlecošās saules zemes.