Nenoliedzami teju katra sieviete, kas sasniegusi konkrētu vecumu, sāk uztraukties par dažādām novecošanās pazīmēm. Pateicoties medicīnas un kosmetoloģijas attīstībai, teju visus redzamos defektus ārēji mūsdienās ir iespējams nomaskēt ar dažādiem krēmiem, injekcijām vai citos veidos.

Tomēr eksistē arī tādi paņēmieni, kas palīdz apturēt laika ritējumu un uzlabot savu fizisko un garīgo veselību, novecošanas faktoram liekot “pagaidīt rindā”.

1. Ēdiens, ko tu ēd, rūpējas par veselību

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Tas, ko tu ēd var ietekmēt tavu prātu, tāpēc ir svarīgi ēst veselīgi jau agrīnā vecumā, lai vēlāk izvairītos no garīgā stresa. Veselīgs un sabalansēts uzturs ir galvenais faktors cīņā pret garīgās veselības traucējumiem, tāpēc ir jāiemācās sabalansēt uzturvielas, īpašu vērību pievēršot cukura, kofeīna un alkohola patēriņam.

2. Hormonu harmonija

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Hormonu balansam organismā ir milzīga nozīme. Bezmiegs, zems dzimumtieksmes līmenis, atmiņas zudums, nevēlamais svara pieaugums ir tikai daži simptomi, kas liecina par hormonālo disbalansu. Novecošanās process, savā ziņā, ir neapturams, taču tas, kā jūs izskatāties un jūtaties savas dzīves laikā, ir saistīts ar hormonu līdzsvaru un dzīvesveidu.

3. Kontrolē stresu

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Hroniska stresa rezultātā, ķermenī katru dienu izdalās stresa hormons kortizols, kas izraisa svara pieaugumu, aizkaitinātību, bezmiegu, sliktu garastāvokli, nevēlēšanos pēc seksa, paaugstina cukura līmeni asinīs un paaugstinātu asinsspiedienu. Lai izvairītos un iemācītos stresu kontrolēt ir būtiski nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, jo tās, savukārt, organismā paaugstina tā saucamā laimes hormona – endorfīna līmeni. Tāpat ieteicams nodarboties ar jogu, kas iemāca arī pareizu elpošanu.

4. Parūpējies par ādu

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Cilvēka lielākais orgāns ir āda un tieši āda visātrāk cieš no novecošana. Visefektīvākais veids, kā pasargāt ādu no pāragras novecošanas, ir pasargāt to no kaitīgajiem UV stariem, kā arī no sala. Tāpat iekšķīgi jālieto A, C, D un E vitamīni. Tie spēj aizkavēt ādas novecošanos, uzlabo tās izskatu, un nodrošina to ar nepieciešamajām barības vielām.

5. Izgulies

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Ir pierādīts, ka kvalitatīvs, pietiekošs miegs ir labas veselības garants. Kamēr tavs ķermenis guļ, tas atrodas sava veida “remonta režīmā”, novēršot dienas laikā uzņemto kaitējumu. Nepietiekams miegs var izraisīt nopietnas veselības problēmas. Lai no tām izvairītos, katru nakti nepieciešams veltīt 7 – 9 stundas kvalitatīvam miegam.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem