Spēles, kopīgas aktivitātes un iespēja saliedēties un iepazīties ar apkārtējiem cilvēkiem – tā ir neatņemama darba pasākumu sastāvdaļa. Korporatīvo pasākumu veiksmes atslēga slēpjas visās detaļās, kopā veidojot neaizmirstamu pieredzi ikvienam to dalībniekam. Kādi ir veiksmīgi korporatīvie pasākumi, kas ietekmē to kvalitāti un kā zināt, ka pasākums ir izdevies? Par to lasiet raksta turpinājumā!

Daudzi darba devēji atzīst, ka korporatīvie pasākumi ir nepieciešami, un tie būtiski uzlabo uzņēmuma iekšējo vidi un palīdz darba procesā. Kādus ieguvumus tie rada?

Kādēļ korporatīvie pasākumi ir nepieciešami?

Ir vairāki ieguvumi, ko šāda veida pasākumi darbiniekiem var sniegt. Un tie ir, piemēram:

  • spēcīga komanda. Saliedēts darba kolektīvs spēs veiksmīgi atrisināt pēkšņas problēmas, kas radušās darba procesā.
  • draudzīga vide. Atrodoties neformālā gaisotnē, darbinieki atraisīsies un nodibinās jaunas draudzības ar kolēģiem, tādējādi atvieglojot arī darba procesu – grūtos brīžos viņi spēs cits citu atbalstīt.
  • produktivitāte darbinieku vidū. Ja darbinieki būs draudzīgi un izpalīdzīgi, neizpaliks produktivitātes pieaugums. Darba vide, kurā strādājošie jūtas komfortabli un iederīgi, nereti ļauj darbu paveikt ātrāk un kvalitatīvāk.

Veiksmīga korporatīvā pasākuma priekšnoteikumi ir dažādi. Īpaša nozīme ir jāpiešķir tieši gatavošanās procesam, apsverot visus iespējamos riskus, kas varētu rasties pasākuma laikā.

Kā sagatavoties?

Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com

Sāciet ar darbiniekiem!

Korporatīvo pasākumu galvenie varoņi ir uzņēmuma darbinieki, un mērķis ir ļaut viņiem savstarpēji iepazīties, nostiprināt savstarpējo uzticību un draudzību, kā arī labi pavadīt laiku. Tāpēc plānošanas process jāsāk tieši no viņiem – cilvēkiem, kuriem tiek rīkoti korporatīvi pasākumi. Lai to izdarītu, ieteicams noskaidrot, kādas ir darbinieku:

1. stiprās un vājās puses. Lai pasākums izdotos kvalitatīvs, nepieciešams apzināties, ko katrs no darbiniekiem spēj, bet no kā būtu jāizvairās, lai neradītu nepatiku;

2. intereses un aizraušanās. Kaut kā jauna apgūšana var korporatīvo pasākumu pārvērst nebijušā piedzīvojumā, taču, ja nevēlaties riskēt, īstais veids, kā saprast, ko piedāvāt darbiniekiem, ir, noskaidrojot viņu brīvā laika aktivitātes, aizraušanās un intereses, mēģinot atrast ko vienojošu visiem;

3. domas par gaidāmo pasākumu.
Ļaujot darbiniekiem pašiem iesaistīties un ģenerēt idejas, var rasties kas jauns un iepriekš neapgūts, kas palīdzētu augt pasākuma kvalitātei. Ideju ģenerēšanas procesā darba devējs vai pasākuma plānotājs spēs novērtēt, kādas ir kura darbinieka spēcīgās puses – kurš ir izteikts līderis, kuram piemīt spēcīga analītiskā domāšana, un kurš ir vairāk radošāks.

Taču jāatceras, ka ne visi pasākumi būs atbilstoši un spēs sniegt vēlamos rezultātus. Kā izvēlēties piemērotāko vietu un konceptu?

Pasākuma vieta un norise

Korporatīvo pasākumu variācijas ir neierobežotas, viss atkarīgs tikai no vēlmēm un iespējām. Lielākoties pasākumus darbiniekiem iedala divās grupās:

  • iekštelpu pasākumi;
  • aktīvie pasākumi brīvdabā.

Kādas ir iespējas?

Vasaras sezonas aktualitāte – korporatīvie pasākumi pie dabas

Šāda tipa pasākumi lieliski palīdzēs salīdzinoši mazu kolektīvu saliedēšanai. Visbiežāk kā izklaidi darba devēji izvēlas:

  • pārgājienus. Ne pārāk gari, bet interesanti pārgājieni, kas liek kopīgi pārvarēt šķēršļus un veikt uzdevumus – tas ir lielisks veids, kā pavadīt laiku ar kolēģiem;
  • stafetes. Neliels sacensību gars mudinās komandas savstarpēji iepazīt citam citu un veidot ciešāku kontaktu, kas, iespējams, darba vidē līdz šim nav noticis.

Izlaides aktīvā veidā visbiežāk tiek aizvadītas vieglā, neformālā gaisotnē, ļaujot darbiniekiem atslābināties un atpūsties. Bet kādi ir korporatīvie pasākumi idejas veidolā, kas norisinās iekštelpās?

Nezūdoša klasika – korporatīvie pasākumi iekštelpās

Lai pasargātu darbiniekus no saules stariem vai pēkšņas lietusgāzes, ieteicams jau laicīgi parūpēties par jumtu virs galvas. Šāda veida korporatīvajiem pasākumiem ir savas priekšrocības, piemēram, iespējams iegūt formālāku gaisotni. Lielāka izmēra uzņēmumi, kuros ir vairāk darbinieku, izvēlas rīkot tieši šāda veida pasākumus. Kādas ir atbilstošas telpas formāliem korporatīvajiem pasākumiem?

1. Ierastā vide – darbavieta. Ja uzņēmumam ir pieejamas plašas telpas, kas ir piemērotas vēlamajam pasākumam, tās noteikti ieteicams izmantot, tādējādi ietaupot līdzekļus par telpu īri.

2. Muižas un pilis – īpašai gaisotnei. Ja pasākums ir plānots īpaši grezns ar dažādu slavenu cilvēku ierašanos, nepieciešamas arī atbilstošas telpas, lai viņus uzņemtu.

3. Kafejnīcas, restorāni. Formālu gaisotni noteikti radīs jauna, bet eleganta vide, kurā aizvadīt korporatīvo pasākumu.

Tieši restorāni ir viena no biežākajām izvēlēm, plānojot korporatīvo pasākumu. Kāpēc?

Foto: Pixabay.com / bridgesward
Foto: Pixabay.com / bridgesward

Restorānu priekšrocības korporatīvo pasākumu rīkošanā

Restorāni nereti ir salīdzinoši labākā un izdevīgākā korporatīvo pasākumu vietas izvēle, jo:

  • valdošā atmosfēra lielākoties visos restorānos ir patīkama, liekot apmeklētājiem justies ērti;
  • iespējams uzaicināt lielāku darbinieku un sadarbības partneru loku;
  • tiek piedāvāts pilns serviss, kas sevī iekļauj gan ēdināšanu, gan telpu iekārtošanu.Tas atvieglos rīkošanas procesu!

Restorāns “Baltvilla” – Jūsu iespēja korporatīvo pasākumu rīkošanai

Lieliska vieta, kur organizēt ne tikai banketus vai doties baudīt vakariņas, bet arī rīkot korporatīvos pasākumus, ir tieši restorāna “Baltvilla” telpas. Tajās iespējams:

1. uzņemt 100-150 pasākuma apmeklētājus;
2. baudīt augstākās klases maltīti un uzkodas;
3. pasākuma programmā iekļaut blakus esošās izklaides iespējas, ja tas nepieciešams.

Restorāns “Baltvilla” atrodas netālu no Rīgas, taču tā atrašanās vieta ir īpaša, jo blakus savu vietu radis Baltezers, sniedzot sajūtu, ka esat tālu no citu cilvēku acīm, tādējādi varot netraucēti baudīt korporatīvo pasākumu draugu, kolēģu un sadarbības partneru lokā. Apmeklē Baltvilla.lv mājaslapu un iepazīsties ar pilnu piedāvājuma klāstu, un, kas zina, varbūt nākamie korporatīvie pasākumi norisināsies tieši šeit!