Pagājušās nedēļas izskaņā, ar konferenci un apbalvošanas ceremoniju noslēdzies Latvian Art Directors Club (LADC) organizētais Radošās izcilības festivāls ADWARDS 2018. Starptautiska žūrija 222 darbu konkurencē piešķīrusi balvas 8 kategorijās. Diplomu Agency of the Year saņēmusi aģentūra McCann Rīga, bet Žūrijas simpātijas balva piešķirta Starptautiskajai Rakstnieku un tulkotāju mājai.

Žūrija, kuras sastāvā darbojās Marco Cremona (žūrijas priekšsēdētājs), Līva Grīnberga, Tommy Carlsson, James Andrews, Costin Bogdan, Dima Dobrovolskis, Reinis Piziks, Aigars Mamis, Papa Chi un Kristaps Šteimanis, atzīst, ka izvēle bija gana daudzveidīga un nebūt ne viegla. Atsevišķās kategorijās bijuši izteikti līderi, turpretim citās – ļoti vienmērīga konkurence.

Divās kategorijās – INTEGRĒTĀS KAMPAŅAS un ZĪMOLA STĀSTS – I pakāpes ordenis piešķirts kampaņai #esesmuintroverts (iesniedzējs – Starptautiskā Rakstnieku un tulkotāju māja). Latvija kopā ar Lietuvu un Igauniju tika izvirzīta par Londonas grāmatu tirgus viesu valsti 2018. gadā. Lai popularizētu Latvijas literatūru Lielbritānijā un citās angliski runājošajās zemēs, tika radīta kampaņa #iamintrovert. Apzinoties, ka vairumu Latvijas autoru biedē runāšana publiski un small-talk, kampaņas veidotāji nolēma pārvērst defektu efektā un atklāti teikt pasaulei: “Jā, mēs, latvieši, esam introverti, bet, iespējams, tieši tāpēc esam tik labi rakstnieki!”

Kategorijā FILM AND RADIO I pakāpes ordeni saņēmusi reklāma Lemon tariff by velcom (iesniedzējs – Not Perfect | Y&R Riga). Baltkrievijas telekomu zīmols velcom jau gadiem ilgi ir bijis nopietns spēlētājs savā nozarē. Jauniešiem – pat pārāk nopietns. Tāpēc, uzsākot jauno zembrendu jauniešiem, lemons no velcom, videoklips tika veidots mūzikas video stilā ar nopietniem pieaugušajiem, dziedot aizraujošu dziesmu un kombinējot to ar jauniešiem tik labi pazīstamo sociālo mediju pasauli.

Kategorijā INTERAKTĪVIE UN DIGITĀLIE RISINĀJUMI par uzvarētāju kļuvusi kampaņa No Speak English (iesniedzējs – McCann Rīga). Pieņemot, ka mūsdienās klasiskais vidusskolu piedāvājums neuzrunā jauniešus, kampaņas veidotāji centās mainīt šo priekšstatu, izveidojot neierastu pieteikšanās kampaņu ar asprātīgiem Instagram postiem un atbilstošām mājaslapām un parādot, ka tomēr ir kāda skola, kas saprot jauniešu intereses.

Kategorijās VIDES REKLĀMA un NETRADICIONĀLĀ KOMUNIKĀCIJA I pakāpes ordeni saņēmusi vides mārketinga kampaņa Zewa Deluxe – Lielām ģimenēm (iesniedzējs – MMS Communications Latvia). Tas ir zīmolam Zewa 2018. gada vasarā veidots netradicionāls reklāmas vides objekts, kas uzstādīts pa ceļam uz Latvijā populāro mūzikas festivālu Positivus (vairāk nekā 30 000 apmeklētāju). Rezultātā objekts strauji guva popularitāti Instagram.

Balvu Young Creative saņēmis Toms Upītis. Balva, kuras mērķis ir izcelt industrijas jaunos talantus, tiek piešķirta reklāmas nozares jaunpienācējam, kas piedalījies visvairāk finālistu un apbalvotajos darbos un nozarē nav strādājis ilgāk par trim gadiem.
Visvairāk – 8 apbalvojumus, kā arī diplomu Agency of the Year saņēmusi aģentūra McCann Rīga. Starp finālistiem visvairāk kategorijās un visplašāk pārstāvētas bijušas aģentūras DDB Latvija (14 darbi), Not Perfect | Y&R Riga (12 darbi) un McCann Rīga (11 darbi).

Radošās izcilības festivāls ADWARDS ik gadus pulcē radošo nozaru profesionāļus un entuziastus, lai starptautiskas žūrijas vadībā izvērtētu Latvijas labākās reklāmas kampaņas un augstvērtīgākos sasniegumus. Šogad festivāls, kurš norisinājies jau trīspadsmito gadu, ar reklāmai veltītu konferenci, apbalvošanas ceremoniju un krāšņu ballīti “Radisson Blu Latvija” SkyLine bārā noslēdzies 31. augusta vakarā.