Četrdesmit gadi – nebūt vēl ne vecums, bet sieviete burtiski pārkāpj zelta meridiānu, kļūst garīgi nobriedušāka un gudrāka daudzos dzīves aspektos. Vienlaikus šajā laikā organisms burtiski veic “apvērsumu”, un daudzas lietas, kurām agrāk nepievērsi pat uzmanību, tagad atstāj spēcīgu iespaidu.

Pēc četrdesmit sievietes ķermenis piedzīvo milzīgas pārmaiņas, jaunības hormons “estrogēns” tiek ražots lēnāk, kas atkal kavē ātrāku metabolismu. Tas arī ir galvenais iemesls, kāpēc kļūsti apaļīgāka, lai gan visu dzīvi esi bijusi slaida.

Kas notiek, un kā novērst šo pārmaiņu nevēlamās sekas? Diemžēl jaunība nav mūžīga, un ikviens zieds reiz novīst. Šo procesu nevar apstādināt, bet to palēnināt ir pilnībā iespējams. Sievietes organisms kopumā samazina savus funkcionālos apgriezienus. Olnīcas vairs nav tik aktīvas kā agrā, vairogdziedzeris ekoloģijas un stresa dēļ zaudē daudzas no savām spējām. Cieš arī āda un nervu sistēma, parādās pigmentācija un smalkas grumbiņas!

Bet mums apkārt ir tik daudz koptu un brīnišķīgu sieviešu pāri 40, ka šķiet, ka viss iepriekš minētais uz viņām nemaz neattiecas. Bet lūk, kas pa lietu… Izrādās, ka, pavājinoties gremošanas sistēmai un vielmaiņai kļūstot lēnākai, daudz vairāk jāpievērš uzmanība uzturam, citādi ierastā pārtika radīs veselības problēmas un nevēlamu lieko svaru.

Aizliegtie un ieteicamie produkti:

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

1. Par taviem draugiem jākļūst biezpienam, sieram un sēnēm. Pēc 40 organismam kļūst pārāk grūti sagremot gaļu. Ja ir tāda iespēja, samazini patērēto gaļas daudzumu vai arī lieto gaļu ar mazāku tauku daudzumu: cāļu un trušu gaļu. Kad vielmaiņa palēlinās, jebkura vēla vai smaga maltīte noteikti atstās iespaidu uz tavu ķermeni.

2. Lai izvairītos no aptaukošanās, atsakies no liela daudzuma saldu vai sāļu ēdienu.

3. Liec uzsvaru uz dzeramo ūdeni. Izdzer kā minimums glāzi ūdens pēc pamošanās. Tas palīdzēs pamosties un dos signālu organismam būt aktīvam.

4. Saldie konditorejas izstrādājumi, ātrie ēdieni un cukurs ir pieskaitāmi pie ātriem ogļhidrātiem, kas nesniedz piesātinājuma sajūtu, bet ātri sadalās kuņģa sulā un tiek pārstrādāti taukos.
Ja neesi gatava uzreiz atteikties no kaitīgajiem kārumiem, tad atsakies no viena šāda produkta nedēļā, lai tev būtu vieglāk pierast.

5. Ginekologi īpašu uzmanību aicina pievērst sezamam. Tas ir bagāts ar fitoestrogēniem, kas ir sava veida sieviešu hormonu analogs. Tomēr tas jālieto piesardzīgi, jo sezams satur 560 kalorijas uz 100 gramiem produkta. Cilvēkiem, kuriem ir liekais svars, ieteicams lietot ne vairāk kā trīs tējkarotes dienā.

6. Alkohols – visu sieviešu ļaunākais ienaidnieks. Slaidas figūras dēļ labāk no tā atteikties vispār.

7. Taukaina jūras zivs. Tas ir lielisks omega-3 avots. Zivis ir nepieciešamas matu skaistumam un ādas elastībai. Starp citu, lai uzlabotu intelektu un atmiņu, noteikti bagātini uzturu ar polinepiesātinātiem taukiem.

8. Laba maltīte. Patiesībā, apgalvojums, ka vajag mazāk ēst, lai notievētu, ir pilnībā nepatiess. Organisms, izjūtot badu, sāk uzkrāt rezerves, atliekot zemādas taukus. Pareizi būtu ēst mazāk, bet biežāk (ik pēc 2-3 stundām).

Jebkurā vecumā būtu jāievēro iepriekš minētie noteikumi. Negaidi, kad 40 gadi klauvēs pie durvīm, jo tu vienmēr vari būt pārliecināta un pievilcīga.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem