Mēdz sacīt, ka sīkumi veido vienu veselu. Un tā ir patiesība. Diemžēl ikdienas skrējienā daudzas labas lietas mēs uztveram kā pašsaprotamas, taču tā nebūt nav. Arī ikdienā ir ļoti daudz lietu, par kuru esamību mums jāiemācās pateikties!

1. Laba saruna

Mūsdienās ir pazudusi vecā labā un dziļā saruna – “no sirds uz sirdi”, kurā uzklausīšana tiek izmantota līdzīgās devās kā runāšana. Pārāk bieži mēs iestrēgstam nelielās sarunās, kaut arī lielākā daļa no mums pret tām iebilst. Nākamreiz, kad esat kopā ar labu draugu, jautājiet viņam “lielākus” jautājumus, un novērtējiet saistoši kopā pavadīto laiku kā rezultātu.

2. Ciešs apskāviens

Mēs ātri atraujamies no apskāvieniem, tomēr tiem ir virkne labumu, lai mēs justos labi, un tādēļ mums jāizmanto laiks to izbaudīšanai. Apskāvienu laikā mūsu ķermenī izdalās oksitocīns, kurš ir atbildīgs par šīm siltajām un pūkainajām sajūtām. Pētījumos pierādīts, ka apskāvieni arī samazina asinsspiedienu un veicina labāku sirds veselību.

3. Godīgums

Autentiskims ir vēlama rakstura iezīme, bet tā arī bieži tiek aizmirsta. Labākais ir  novērtēt, kad kāds jums parāda savu patieso dabu. Jūs varat vai nu mācīties no tā, ko cilvēki saka vai arī uzzināt kāpēc jūsu personība neatrodas labākajā stāvoklī.
Būt patiesam ļauj mums un arī citiem dalīties domās ar pasauli, un tas var mūs aizvest līdz dziļākai jēgai. “Kad esat apsvēris, ko jūs domājat, kā jūs jūtaties, kas jums ir svarīgi un kāpēc, tas nosaka pārliecinātības sajūtu par mērķi un virzienu,” uzskata klīniskais psihologs Gujs Vinčs. “Ja mēs palūkojamies atpakaļ uz mūsu uzvedību un izvērtējam, ko mēs darām, kāpēc darām, ko mēs domājam, kāpēc mēs tā domājam, mēs varam izsecināt principus, kas virza mūsu dzīvi.”

4. Pārvietošanās sabiedriskajā transportā

Brauciens sabiedriskajā transportā var būt garš, var iestrēgt sastrēgumos un transportlīdzeklis var būt pārbāzts, tomēr arī šeit iespējamas dažas priekšrocības. Pārvietošanās dos iespēju nelielām uzmanības meditācijām, kuras, kā zināms, sniedz lielus ieguvumus. Braukšana ar sabiedrisko transportu rada iespējas izsmaidīt vai runāt ar svešiniekiem, un tā var būt pozitīva pieredze. Diena kļūs atšķirīga un krāsaina.

5. Sajūta, ka rīkojaties pareizi

Tā nav nejaušība, ka jūs jūtaties labāk, pieņemot labus lēmumus no  morāles viedokļa. Pētījumi liecina, ka palīdzēšana citiem var padarīt mūs laimīgākus, kamēr cits pētījums pieļauj, ka vainas izjūta var likt mums justies fiziski nomāktiem. Izbaudiet piepildījuma sajūtu, kuru gūstat, kad rīkojaties īsteni labsirdības dēļ.

6. Savējo jociņi

“Cilvēki ir apmierinātāki ar sevi, ja viņu dzīvēs līdzās ir cieši, atbalstoši un iedvesmojoši cilvēki,” norāda Klīvlendas noskaņojuma traucējumu klīnikas direktors Roberts Rounijs. Mūsu labākie draugi palielina mūsu labsajūtu dažādos veidos, sākot ar atbalstu, viņu patiesumu un spēju redzēt cauri mūsu likstām. Dziļas personiskās pieredzes, kuras saprot tikai divi cieši draugi, veido īpašas saites.

7. Iedvesmojoši mirkļi

Protams, jūs esat pateicīgs par skaisto saulrietu vai satriecošo pludmales skatu, bet vai jūs apzināties, ka bijība attiecībā uz šiem skatiem var iedvesmot? Psiholoģiskās teorijas un pētījumi pieļauj, ka nodošanās šīm sajūtām var padarīt jūs mierīgāku un tām ir pat potenciāls uzškilt jūsos radošumu. Nākamreiz, kad redzēsiet debesis cukurvates krāsās, rūpīgi izgaršojiet, kā šāda ainava liek jums justies.

8. Jūs pats

Banāli, bet patiesi. Paškritika cilvēkiem padodas vieglāk nekā sevis slavēšana, un nav neviena iemesla, kāpēc tam tā būtu jābūt. Pētījumi pieļauj, ka mēs pārāk maz sevi uzteicam, kaut arī tas palīdzētu justies laimīgākam. Uzsitiet sev viegli uz pleca par jebko, ko  esat paveikuši – jūs esat to pelnījuši.