Ir dažādi veidi, kā cilvēki pievērš sev uzmanību un bēg no vainas sajūtas. Tiksim kopā, kāpēc dažiem cilvēkiem neizdodas uzvarēt cīņā ar liekajiem kilogramiem tieši psiholoģisku iemeslu dēļ! Varbūt tu esi viens no viņiem?

1. Tu izvairies no seksuālas tuvības

Protams, varbūt tu to nedari apzināti. Gluži vienkārši pār tevi virsroku pārņem dažādas zemapziņas bailes: dvēselē tu baidies no šīs tuvības, jo, iespējams, viņš padomās, ka tu esi “resna un neglīta”. Šīs slēptās bailes var uzrasties jau agrā jaunībā – iespējams, kad tu baidījies, ka varētu palikt stāvoklī pēc seksa vai arī pēc neveiksmīgām attiecībām, pēc kurām tev šķita, ka tavā dzīvē vairs nekad nebūs neviena vīrieša, kam tu liksies pievilcīga un vajadzīga.

2. Tu vēlies pievērst sev uzmanību

Patiesībā liekais svars ir veids, kādā var pievērst sev uzmanību. Tavs iekšējais “es” ir pārliecināts: “Ja es būšu tieva, mani neviens nepamanīs.” Kā no tā izvairīties? Pareizi, uzņemt liekos kilogramus – jo vairāk vietas tu aizņem, jo vairāk tev ir pievērsta uzmanība. Protams, arī viss šis dzimst tavā zemapziņā.

Foto: Pexels

3. Tu esi pārāk atbildīga

Trausla sieviete ne vienmēr ir spējīga tikt galā ar to atbildību, ko no viņas gaida ikdienā. Darbs, vīrs, bērni, vecāki, dažādas sadzīviskas problēmas… Lai to visu izturētu, zemapziņa “ieslēdzas” un nevar izdomāt neko labāku kā uzņemt liekos kilogramus. Galu galā tas noved pie hiperatbildības – viens no visbiežāk sastopamajiem psiholoģiskajiem iemesliem, kas izraisa liekā svara uzņemšanu.

4. Tu centies gūt sev labumu

Būsim godīgi – liekais svars, tā ir slimība. Bet slimības laikā par tevi rūpējas, jūt līdzi… Un tu izlem, ka nav nemaz tik slikti sajust aprūpētai. Tu izmanto liekos kilogramus, lai varētu atļauties būt “upuris”, attaisnot dažādas dzīves neveiksmes un iegūtu tuvinieku atbalstu. Tā ir visai viltīga manipulācija par tavas veselības cenu.

Foto: Pexels

5. Tu izjūti vainas apziņu

Diēta – “noraušanās” – diēta ir tavs ierastais ritms. Laipni lūgti šajā apburtajā lokā, no kura izeju rast nemaz nav viegli. Tu centies novājēt un ierobežot piekļuvi neveselīgam ēdienam. Taču katru reizi, kad tu “noraujies”, tu sāc izjust vainas apziņu. Cenšoties no šīs vainas sajūtas aizbēgt, tu sāc ēst. Un atgriezies tur, kur sāki. Diēta – “noraušanās” – diēta un tā pa apli. Bet liekais svars nekur nepazūd…

6. Tu sevi sodi ar ēdienu

Tevi grauž vainas apziņa bērnu, vīra vai vecāku priekšā. Tu neproti sevi pieņemt kā personību, tu ienīsti savu ķermeni. Visu to, par ko sevi nemīli, tas viss tevī turpina augt. Tāpēc kā vienu no efektīvākajiem soda veidiem par to, kā tu jūties, tu izvēlies ēdienu. Tu esi gatava uzņemt lieko svaru, paciest apkārtējo kritiskās piezīmes un galu galā, ienīst sevi par to.

Foto: Pexels

7. Tu kompensē pozitīvu emociju trūkumu

Apēst stresu, tas ir viens. Cenšoties aizvietot emocionālo tukšumu ar pilnu vēderu – kaut kas cits. Tas ir patiešām briesmīgi, jo notiek absolūti neapzināti. Arī emocijām ir “garša”: piemēram, mīlestība – tas ir kaut kas salds. Tāpēc tad, kad cilvēkam trūkst šādu emociju, viņš var sevi itin bieži pieķert, sēžot uz dīvāna ar šokolādi rokās, skatoties kārtējo romantisko seriālu. Un te nav runa tikai par mīlestību klasiskā izpratnē un attiecībām ar pretējo dzimumu – bet par mīlestību dzīvē kopumā.

8. Tu kopš bērnības esi mācīta “labi paēst”

Vēl kāds triviāls iemesls – gluži vienkārši tu apēd pārāk daudz kaloriju! Jau kopš bērnības tu atceries, ka tavā ģimenē visi “ēda labi”. “Izēd visu šķīvi, citādi no galda prom neiesi!” – tā teica tava omīte un mamma. Tagad neviens tev nespiež izēsts visu šķīvi un arī no galda tu drīksti piecelties, ja uz šķīvja ir kaut kas palicis!

Foto: Pexels

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem