1. Sāc ko jaunu un nozīmīgu

Foto - Shutterstock.com
Ilustratīvs attēls Foto - Shutterstock.com

Amerikāņu uzņēmējs Kevins Daums slejā žurnālā Inc. stāsta par septiņiem paņēmieniem, kas palīdz viņam “sapurināties” smagās dienās, kad tomēr jāizdara liela darba gūzma.

Ja es tobrīd neko nevaru darīt esošajā darbā, es meklēju jaunu projektu, lai manī uzdzirkstītu enerģija. Tā nevar būt tikai atraušanās no darba. Šim projektam jābūt saistītam ar to darbu, kas ir jāpaveic. Pats fakts, ka kusties uz priekšu, rada vērtīgu impulsu.

2. “Izslēdz” pasauli

austinas_leta

Es tik bieži ļauju apjukumam stāties man ceļā, lai kaut ko darītu. Šādos brīžos es ierobežoju e-pastu skatīšanos, sērfošanu internetā vai televīzijas skatīšanos. Kādā brīdī, ir “jāizslēdz ” ārā viss troksnis un jāfokusējas uz veicamajiem uzdevumiem. Parasti es ieslēdzu mūziku, lai tā mani noskaņotu darba ritmam.

3. No jauna pārskati savu vēlamo nākotni

Foto - Shutterstock.com
Foto – Shutterstock.com

Prokrastinācija jeb darbu atlikšana atgādina par būšanu “šeit un tagad”. Patiesa motivācija rodas no tā, kādu mēs vēlamies redzēt savu nākotni. Ja esi izstrādājis skaidru skatījumu par savu iekāroto likteni, spēkpilni no jauna iesaisties šajā iespējamībā. Uztici prātu un ķermeni mērķiem, kas dod tev enerģiju un iegūsti sajūtu, ka lietas virzās pareizajā virzienā.

4. Apbalvo sevi

Foto - Shutterstock
Foto – Shutterstock

Nav šaubu, ka ir kaut kas, ko tu ļoti esi vēlējies. Apsoli sev apbalvojumu par to, ka izpildīsi noteiktus svarīgus darbus saprātīgā laikaposmā. Līdz ko sajutīsi šo impulsu, parādīsies arī pastāvīga motivācija.

5. Iesaisti kādu uzticamu cilvēku

Foto - Shutterstock
Foto – Shutterstock

Dažreiz, ja es pats nevaru turpināt virzīties uz priekšu, es paļaujos uz kāda drauga palīdzību. Tas prasa nelielu disciplīnu, jo, iesaistot nepareizo draugu, var vēl vairāk apjukt. Atslēga ir pastāstīt un izskaidrot draugam, kā tev palīdzēt, nevis stāties ceļā. Labs draugs zinās, uz kurām “pogām” ir “jāuzspiež”, lai tu sāktu kaut ko darīt. Vēl jo labāk viņš var zināt kādu mulsinošu vai neērtu informāciju, kuru piedraudēt izplatīt sociālajos tīklos, ja tu atkal nekustēsies uz priekšu.

6. Izaicini laiku

Foto-Shutterstock
Foto-Shutterstock

Laiks ir spēcīgs metronoms. Bieži, kad man ir grūtības ar motivāciju, es izmantoju svārsta spēku. Es izvirzu sev mazus uzdevumus īpašos, mazos laikposmos. Pirmie izpildītie uzdevumi atraisa labās sajūtas, kas liek man vēlēties vairāk. Izvirzi sev trīs vai četrus desmit minūšu uzdevumus un “stūrē” līdz finišam.

7. Kā pēdējo līdzekli izmanto kofeīnu

Foto-Shutterstock
Foto-Shutterstock

Cik iespējams, cenšos palikt brīvs no garastāvokļa uzlabotājiem, taču, kad es nevaru atrast citu veidu, kā pieķerties darbiem, es dzeru kafiju. Šis stimulators rada enerģiju, kas ir jāiztērē, tāpēc es ķeros klāt darbam un atrodu lietderīgu nodarbi.