Atteikšanās no pārmērīgas cukura lietošanas ir ļoti lieliska iecere. Tomēr ikdienā pārstāt lietot saldumus un cukuru nav nemaz tik vienkārši kā varētu šķist. Atcerēsimies, ka pat daži sākotnēji šķietami “nevainīgi” produkti patiesībā var saturēt daudz cukura: bezpiedevu jogurti, augļu sulas, proteīna un graudu batoniņi, kafijas kokteiļi un pat ketčups: šo sarakstu varētu turpināt ilgi, bet šodien pastāstīsim par ko citu. Kā jūsu izskatu, veselību un noskaņojumu ietekmē tikai atteikšanās no saldumu un cukura lietošanas ikdienā! Sāksim?

1. Uzlabosies ādas stāvoklis

Cukurs izraisa iekaisuma reakcijas organismā. Par tūsku, sausu un “netīru”, novītušu sejas ādu un tumšiem lokiem zem acīm, “paldies” jāsaka cukuram. Runājot vienkāršoti – saldumi zog jūsu jaunību un skaistumu. Jums tikai jāatsakās no saldumiem un jūs jau pavisam drīz manīsiet, ka āda kļūst gluda un veselīga. Tāpat pārstāsiet uztraukties par dažādiem izsitumiem uz ādas un izskatīsies atpūtusies, veselīga un starojoša.

2. Izzudīs atkarība no ēšanas

Cukura atkarība darbojas kā narkotiskās vielas. Tas notiek apmēram šādi: jūs apēdat kūciņu, jūsu smadzenes saņem apmierinājuma signālu un lūdz to izdarīt vēl. Nepārvarama vēlme notiesāt kārtējo desertu ir sekas tam, ka smadzenēm ir izveidojusies nosacīta cukura atkarība. Ja jums izdotos no uztura izslēgt arī “slēpto” cukuru (fruktoze, laktoze, dekstroze, maltodekstrīns, ksilīts u.c.) jūs pamanītu, ka atkarība no ēdiena ir izzzudusi. Jūs vairs “neapēdīsiet” stresu vai nesāksiet ēst garlaicības mākti, un iemācīsieties izturēties pret ēdiena uzņemšanu kā pret enerģijas avotu un rūpēm par savu organismu.

3. Vairs necietīsiet no garastāvokļa maiņām

Nav noskēpums, ka ēdiens ietekmē mūsu garastāvokli: smadzenes ēdienu uztver kā balvu, bet kad mēs badojamies, tās ražo stresa hormonus. Cukura līmeni asinīs regulē arī mūsu noskaņojums. Tikai tad, kad jūs jūtaties labāk pēc tam, kad esat apēduši kaut ko saldu, ilgstošā perspektīvā saldumu apēšana noved pie depresijas, jo mazinās dofamīna izstrādāšanās, kas padara jūs bezspēcīgus pret apkārtējiem kairinātājiem.
Nomainot cukuru saturošus produktus pret “labajiem” taukiem (olas, rieksti, zivis un putna gaļa), jūs vairāk nevarēsiet “lēkāt” no viltus eiforijas līdz turpat vai depresīvam stāvoklim un jūsu noskaņojums kļūs stabils.

4. Dienā nepārsteigs nogurums, bet naktīs būs veselīgs miegs

Neraugoties uz to, ka cukurs jums sniedz gandarījumu un endofrīnus, tam nepiemīt anti-stresa īpašības: tieši otrādi, cukurs izraisa spēcīga stresa hormona kortizola izdalīšanos. Esiet uzmanīgi: izteikta miegainība bez iemesla dienas laikā un mokošs bezmiegs naktī var būt pārmērīga cukura līmeņa asinīs izraisīts.
Pamēģiniet vismaz nedēļu izturēt bez cukura saturošiem produktiem un jūsu miegs atjaunosies. Jūs manīsiet, ka daudz labāk un vieglāk iemiegat, bet pamostaties – mundrāks.

5. Uzlabosies atmiņa un koncentrēšanās spējas

Daudzi pētījumi ir pierādījuši, ka pārlieku liela saldumu lietošana var izraisīt atmiņas pasliktināšanos. Ja jūs vēlaties saglabāt asu un skaidru prātu, bet tāpat arī labu atmiņu, neaizraujieties ar saldumiem. Ja jums patiešām ļoti kārojas kaut kas salds, ēdiet augļus un tumšo šokolādi (protams, ar mēru!).

6. Uzlabosies imunitāte

Aizrautība ar konfekšu un saldumu ēšanu traucē ne tikai vielmaiņai un pašsajūtai, bet arī imūnsistēmai – augsts cukura līmenis izraisa vitamīnu un mikroelementu pasliktinātu uzsūkšanos asinīs. Un tas vēl nav viss: augsts cukura līmenis tiešā veidā ietekmē sirdi un asinsvadu sistēmu, kas var novest pie daudz un dažādām, arī ļoti nopietnām, saslimšanām.

7. Tiksiet vaļā no liekajiem kilogramiem

Visskaistākais gandarījums tam, ja jums izdosies atteikties no cukura lietošanas, ir uzvara cīņā ar liekajiem kilogramiem. Palēlināta vielmaiņa un augsts tauku saturs ķermenī – nav nekas cits kā nepareiza uztura rezultāts. Atsakoties no cukura, jūs iegūsiet savu sapņu augumu, labāku veselību un lielisku pasšsajūtu!