Vasarīga tveice mūs pārsteidz aizvien biežāk. Tomēr pārlieku liels karstums, lai arī vasarai tipisks, sagādā ne mazums problēmu cilvēku pašsajūtai un pat veselībai. Pirmkārt, karstums izraisa asinsspiediena paaugstināšanos, otrkārt, mēs stipri svīstam. Treškārt, zūd enerģija un labsajūta.

Vidēji cilvēka organisms spēj pielāgoties karstumam no 25 līdz 30 grādiem pēc Celsija. Diemžēl dienas, kad termometra stabiņš pakāpjas virs 30 grādu atzīmes, nav vairs retums. Tāpēc nekas cits neatliek, kā iemācīties šiem apstākļiem pielāgoties.

Un, lūk, daži ļoti noderīgi padomi, kas palīdzēs saglabāt labu pašsajūtu arī lielā tveicē!

1. Dzeriet vismaz 2 litrus dienā

To, ka cilvēka organismam dienā ir nepieciešams 1,5 litra ūdens, mēs zinām. Taču jāņem vērā, ka karstumā ūdens patēriņam ir jāpieaug vismaz līdz 2 litriem dienā. Centieties dzert ūdeni maziem malkiem visas dienas garumā. Nekādā gadījumā nevajadzētu pieļaut situāciju, kad jums sāk slāpt. Protams, vispareizākā un labākā izvēle būtu ūdens, taču ja jūs esat no tiem cilvēkiem, kam ūdeni ir grūti iedzert lielos daudzumos, varat lietot arī nesaldinātas tējas un augļu kompotus. Svarīgākais, kas jāatceras – nedrīkst dzert saldinātos, gāzētos dzērienus, jo tie satur daudz cukura un nespēj ne remdināt ne slāpes, ne nodrošināt organismu ar nepieciešamo šķidrumu.

2. Izvēlieties gaisu caurlaidīgu apģērbu

Protams, ka vienīgais, ko karstumā gribētos uzvilkt ir “nekas”. Bet šādu apģērbu diez vai spēs novērtēt, piemēram, uz ielas un darbā. Lai atvieglotu savu pašsajūtu, izvēlieties kvalitatīva, dabīga auduma apģērbu. Atcerieties, ka jūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt ādai iespēju “elpot”, bet sintētiskie audumi to neļauj. Tādā veidā jūs vēl vairāk uzkarsēsiet savu ķermeni. Pēc iespējas jums jāizvēlas plānāki audumi ar iespēju, ka tie ir brīvi. Sievietēm bikšu vietā ieteicams izvēlēties svārkus un kleitas. Bet vīriešiem – polo kreklus un šortus.

Foto: Pexels
Foto: Pexels

3. Pievērsiet uzmanību, kādu pārtiku ēdat

Tveicē ir jāatsakās no sālītiem, trekniem, asiem un ceptiem ēdieniem. Jo pēc tiem rodas slāpes. Frī kartupeļi, pelmeņi un citi “smagi” ēdieni ne tikai sekmēs lieko kilogramu rašanos, bet arī ilgu laiku pēc to apēšanas liks jums justies slikti. Ēdienkartē ieteicami šķirdri ēdieni (piemēram, aukstā zupa vai dārzeņu zupa), augļi un daudz dārzeņu. Centieties ierobežot sāls patēriņu uzturā, jo tas organismā aiztur šķidrumu un izraisa slāpes.

4. Palutiniet sevi ar kontrasdušu

Divas reizes dienā palutiniet sevi ar kontrastdušu. Izmantojiet atvēsinošus ķermeņa kopšanas līdzekļus, piemēram, ar piparmētru ekstraktu. Nēsājiet līdzi mitrās salvetes un ūdeni flakoniņā, ko vajadzētu izsmidzināt uz sejas visas dienas garumā – tas jums ļaus justies daudz komfortablāk.

5. Neuzturaties laukā diennakts karstākajās stundās

Pēc iespējas cenšaties neiziet uz ielas, it īpaši pilsētas centrā, diennakts karstākajās stundās – no plkst. 11:00 līdz 18:00. Šajā laikā saule karsē ļoti spēcīgi. Ja jums ir nepieciešams tieši šajā laikā atrasties ārā, noteikti izmantojiet cepuri, kas pasargās jūs no pārkaršanas.

6. Samaziniet slodzi

Nepārslogojiet savu organismu ar fiziskajām aktivitātēm un dažādiem fiziski smagiem darbiem. Jūsu pulss karstā laikā tāpat jau ir paātrināts, tāpēc nevajadzētu sirdij radīt vēl papildus slodzi. Pēc iespējas dariet grūtos darbus agrāks rīta un vēlās vakara stundās.

Foto: Pexels
Foto: Pexels

7. Neieturiet diētas

Aizmirstiet par diētām, kad temperatūra laukā pārsniedz 30 grādu atzīmi. Diētas novājina organismu, bet karstumā tas var novest pat pie samaņas zaudēšana vai vēl nopietnākām sekām. Tāpat vajadzētu atteikties no alkohola lietošanas un smēķēšanas. Jāierobežo arī saldumu patēriņš.