Zinātniski pierādīts, ka sievietes, iestājoties 40 gadu vecumam, diētas pievēršas aptuveni 308 nedēļas – 6 gadus! Taču mums ir priecīga ziņa: lai zaudēto liekos kilogramus, nav obligāti jāatsakās no produktiem, kas jums ļoti garšo, pareizi ir zināt, kad un kā tos drīkst ēst! Lūk, daži zinātniski pierādīti fakti, kas palīdzēs jums iegūt slaidāku augumu – bez sevis mocīšanas un bez badošanās.

1. Ievērojiet stundas

Zinātnieki no Veicmana Zinātnes Institūta (Izraēla) apgalvo: nav tik svarīgi, ko jūs ēdat, daudz svarīgāk ir, kad. Pēc pētījuma autoru domām, tiem, kas raduši ēst vēlās vakara stundās un vēl vairāk – naktī, ir ļoti liels aptaukošanās risks – tas saistītas ar metabolismu un mūsu bioloģiskajām stundām. Viņuprāt vislabākais laiks ēdiena uzņemšanas ir – četras stundas pēc saules lēkta. Jo tālāk no šī punkta, jo vieglākam (mazāk kalorijām) jābūt apēstajam ēdienam.

2. Ievērojiet klusumu! Un tumsu!

Ja cilvēks ēd tumsā (vai ar aizvērtām acīm), viņš apēd daudz mazāk – pie šāda secinājuma nākuši zinātnieki no Konstantes universitātes (Vācija). Kā uzskata pētījuma autori, ēšanas laikā ar aizvērtām acīm, daudz izteiktākas ir tās maņas un sajūtas, kas ir atbildīgas par ēdiena uzņemšanu un sāta izjūtu.
Savukārt pētījuma autori no Brigama Janga universitātes (Havajas) iesaka nekad neēst mūzikas pavadībā: viņu pētījumi pierādījuši, ka klausoties mūziku cilvēki apēduši divas reizes vairāk, nekā klusumā.

Foto: Pexels
Foto: Pexels

3. Izgulieties!

Jo mazāk jūs guļat, jo vairāk jūsu organisms “pieprasa” “kaitīgo” ēdienu, apgalvo pētījuma autori, kuru rezultāti publicēti Micro Cap izdevumā. Pēc zinātnieku vārdiem, efekts ir līdzīgs tam, kas izraisa marihuānas atkarību: lai paildzinātu modrības sajūtu, organisms “ieslēdz” pašsaglabāšanās instinktu, pieprasot savam “saimniekam” apēst ēdienu, kas satur daudz tauku un kaloriju. Šādu organisma “prasību” var pārveidot miega režīmā – būtībā, lai to novērstu, katru reizi pie šādas sajūtas miegam ir jāvelta 10 minūtes. Aptuveni tā jūs varēsiet izrēķināt, kāds miega režīms jums ir nepieciešams, lai organisms neieslēgtu “trauksmes signālu”.

4. Ēdiet un skaitiet

Ja neskaita apēsto kaloriju daudzumu, bet košļāšanas reizes, notievēt var ātrāk, bet galvenais – vieglāk. Eksperimenta autori, kas pētīja šo parādību Brigama Janga universitātē (Havajas) apgalvo: katrs no pētījuma dalībniekiem viena mēneša laikā, ēdot to pašu, ko pirms eksperimenta, bet skaitot košļāšanu, mēneša laikā zaudēja vismaz 2 kg svara. Speciālisti apgalvo: skaitot kumosus un košļāšanu, mēs sākam daudz vairāk apzināties, cik patiesībā apēdam un tādā veidā tiek kontrolēta arī sāta izjūta.

Foto: Pexels
Foto: Pexels

5. Izmēram ir nozīme

Zinātnieki no Kalifornijas Valsts politehniskās universitātes (ASV) apgalvo: ja jūs vēlaties notievēt, porcijām ir jābūt mazām (un traukiem), bet galdam pie kura ēdat – lielam! Pamatojuši to ar faktu, ka uz maziem traukiem, protams, nevar uzlikt tik daudz ēdiena, kā uz lieliem šķīvjiem, bet lielu galdu nokraut ar daudz ēdieniem, pirmkārt, ir slinkums, otrkārt, ikdienā neviens sev negatavo maltīti kā uz svinībām. Savukārt mazu galdu nokraut ar ēdieniem ir daudz vieglāk, kas mudina uz pārēšanos.

6. Tīrība un kārtība

Vēl viens būtisks faktors – tīrība un kārtība. Psihologi no Jaunās Dienvidu Velsas Universitātes (Austālija) apgalvo, ka netīrība un nekārtība virtuvē cilvēkam rada neapzinātu stresu, kas savukārt mudina apēst vairāk, nekā mēs grasījāmies – pat līdz divām reizēm vairāk!

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem