Mēs tik ļoti vēlamies uzvilkt vecās džinsu bikses, kas vairs neder vai būt neatvairāmas savā jaunajā kleitā, ka aizmirstam par veselīga uztura pamatprincipiem. Neapdomīgi pieļaujam kļūdas, “eksperimentējot” ar savu organismu un ķermeni. Kāpjam uz tiem pašiem grābekļiem, kas reiz jau “izbaudīti”.

Lūk, 6 izplatītākās kļūdas, kas patiesībā nevis veicina lieko kilogramu zaudēšanu, bet nodara pāri mūsu organismam.

1. Ja zaudēt svaru, tad iespējas vairāk

No medicīniskā viedokļa ievērojami labāka pašsajūta cilvēkam ir jau tad, kad tiek zaudēts tikai 5-15% no jūsu kopējā svara. Patiesībā, lai tu labāk sāktu justies un izskatīties, sākumā pietiek ar 5-6 kilogramiem, nav jāmoka sevi ar drastiskām diētām, zaudējot 10 un vairāk kilogramus, kur liela daļa mīnusā aiziet uz šķidruma un muskuļu zuduma rēķina.

2. Slikta ģenētika ir nolemtība

Taisnība, ka, ja tavi vecāki ir cietuši no aptaukošanās, arī tu, visdrīzāk, cietīsi no liekā svara problēmām. Taču ievērojot pareizu un veselīgu uztura plānu, tu vari lieko svaru arī neiegūt. Un otrādi, ja tavā ēdienkartē būs daudz taukainu pārtikas produktu, tu vari iedzīvoties liekajos kilogramos pat tad, ja taviem vecākiem nav bijis noslieces uz lieko svaru.

3. Jo stingrāka diēta, jo efektīvāka

Šis ir ļoti izplatīts mīts. Izvēloties diētu, pirmkārt, cilvēks orientējas uz to, cik tā ir “grūta” un cik daudz spēkus tā potenciāli atņem. Un jo lielāki ir šīs diētas ierobežojumi, jo, mūsuprāt, tā ir efektīvāka. Bet patiesībā tas ir maldinoši. Par diētas efektivitāti var runāt vienīgi tajos gadījumos, kad cilvēks nenodara pāri savai veselībai. Atcerieties, ka kaloriju daudzums ir vienādības zīme vārdam “sāts”. Un no tā, cik paēdis cilvēks jūtās, ir atkarīga arī viņa pašsajūta. Eksistē daudz un dažādu uztura plānu, kuros ir zems kaloriju līmenis, taču ēdiena ir tik daudz, ka cilvēks nekad nejutīsies izsalcis. Un visbeidzot, organisms prot pielāgoties kaloriju patēriņa samazināšanai pakāpeniski! Ja kaloriju daudzums tiek samazināts ļoti strauji, organisms sākotnēji sāk tērēt muskuļu rezerves, ne tauku, jo tos iztērēt enerģijai ir ātrāk un vieglāk.

4. Neēst pēc plkst. 18:00 ir ļoti efektīvi

Atteikšanās no vakariņām patiešām ir ļoti populāra metode. Taču tas ne vienmēr sniedz gaidīto rezultātu. Cilvēka bioritms ir “uzbūvēts” tā, ka pirmajā dienas daļā tas tērē enerģiju, bet otrajā – to uzkrāj. Mēģinājums liegt organismam saņemt uzturvielas vakarā noved pie tā, ka pārējā dienas daļā cilvēks sāk ēst vairāk, kompensējot bada sajūtu. Vakariņas ir jāēd. Vienīgais, kas jāievēro – ēdienam vakara stundās ir jābūt liesam.

5. Ievērot diētu, nozīmē ēst “negaršīgi”

Pasaulē eksistē ārkārtīgi daudz un dažādu veselīga uztura recepšu, kas ir paredzētas svara samazināšanai. Turklāt visbiežāk tajās nav “aizliegto” produktu. Visbiežāk tās ir labi sabalansētas no visdažādākajiem pārtikas produktiem – tā, lai tīkamāko sev var atrast ikviens. Protams, nav runa par “fast food” un saldumiem, kas satur ļoti daudz tauku un cukura.

6. Ja tu ēd reti, tev nekad nebūs lieko kilogramu

Svara paaugstināšanās var būt novērota arī tajos gadījumos, kad cilvēks ēd salīdzinoši maz. Vai vēl sliktāk – reti. Retas ēdienreizes palēnina vielmaiņu. Turklāt, ja cilvēks ēd reti, porciju izmērs parasti ir ievērojami lielāks un produkti – treknāki, nekā tad, ja viņš ietur četras piecas maltītes dienā.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem