Ir daudzas lietu, ko nav ieteicams darīt pēc aktīvas fiziskās slodzes. Šajā rakstā mēs atklāsim tikai dažus noderīgākos padomus, kam pateicoties jūs iemācīsieties ievērot noteikumus: tie palīdzēs jums sasniegt labākus rezultātus un nenodarīt sev ļaunumu.

1. Neaizmirstiet atsildīties pēc treniņa

Tikko kā jūs esat beiguši treniņu, ir jāatsilda muskuļi, kas aktīvi darbojušies treniņos. Tas ne tikai palīdzēs tiem ātrāk atjaunoties, bet arī noderēs augšanai.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

2. Neizvēlieties aktīvu kardio pēc spēka treniņiem

Jūs drīkstat pēc spēka treniņa izpildīt vieglu kardio slodzi uz 20 – 30 minūtēm, bet uzmanieties ar pārpūli, citādi jūs nopietni traucēsiet fizioloģisko un hormonālo mehānismu, kas var novest pat pie muskuļu hipertropijas. Vislabāk tomēr ieteicams kardio treniņu un spēka vingrinājumus balansēt tā, lai starp tiem būtu ne mazāk kā 5 stundas.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

3. Kādai jābūt maltīte pēc treniņa

Pēc intensīva fiziskā treniņa jūsu ķermenim ir izteikta vēlme pēc barības vielām, it īpaši pēc aminoskābēm un ogļhidrātiem. Jūsu ķermenis izjūt vēlmi pēc tā, lai atjaunotu “traumētās” muskuļu šūnas un pabarotu nogurdināto nervu sistēmu. Pacentieties pabarot savu ķermeni ar augtsvērtīgu pārtiku 15 – 20 minūtes pēc treniņa. Un atcerieties – tas, ka jūs tikko nodedzinājāt kaudzi kaloriju, nenozīmē, ka tagad drīkstat ēst visu to, kas kārojas. Zelta likums – ne vienmēr tas, ko jums gribās, ir vajadzīgs jūsu organismam.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

4. Atvēsiniet ķermeņi pareizi

Nevajadzētu darīt neko traku – gluži vienkārši ļaujiet savam ķermenim atvēsināties dabiski – ļaujiet sirds darbības ritmam atgriezties normā. Palīdzēt var dažādi stiepšanās vingrojumi, piemēram. Tas palīdzēs arī apvienot divus vienā – atsildīsiet muskuļus pēc aktīvas fiziskās slodzes un ļausiet sirds darbībai atgriezties normālā darbībā.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

5. Palieciet mobils!

Pēc aktīva treniņa iestājas dabisks nogurums. Taču jums nevajadzētu iet gulēt vai nekustīgi sēdēt. Organismam ir nepieciešamas aptuveni 2 stundas, lai atgrieztos normālā aktīvā režīmā, bet pēc tam jūs varat doties pie miera – tas gadījumā, ja trenējaties vakaros.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

6. Vienmēr nomazgājieties pēc sporta zāles

Trenežieru zāle (rokturi/ krēsli u.c.) ir ļoti mikrobiem un baciļiem bagāta vide. Tāpēc uzreiz kā esat beidzis treniņu, noskalojieties dušā. Nekādā gadījumā uzreiz pēc sporta zāles neēdiet ar netīrām rokām.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

 

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem