Tikt vaļā no saplaisājušas ādas uz papēžiem efektīvi var arī mājas apstākļos, tomēr tikai tajā gadījumā, ja situācija nav pārāk kritiska. Ja papēžos plaisas ir dziļas un varbūt pat sagādā sāpes staigājot, jāmeklē speciālista palīdzība.

Kā izārstēt saplaisājušu papēžu ādu?

1. Dodoties dušā vai vannā, jāizmanto speciāla papēžu rīvīte, pirms tam uz papēžu ādas uzklājot skrubi, kas paredzēts pēdām. Svarīgi atcerēties, ka pēc tam, kad pēdas ir izmirkušas, vienmēr ir jālieto barojošs krēms.

2. Vairākas reizes nedēļā var izmantot speciālās pēdu vanniņas – ūdenim ir jābūt siltam, ne karstam! Ūdenim jāpievieno jūras sāls, daži pilieni glicerīna vai ēteriskās eļļas. Pēdas jāmērcē aptuveni 20 minūtes, tad jālieto skrubis kājām un pēdu vīlīte. Pēc tam pēdas jānoskalo un jālieto barojošs krēms.

3. Ļoti efektīvs līdzeklis, kas mitrina, ārstē un baro pēdas, ir vazelīns. Ne velti gandrīz visi kosmētiskie līdzekļi, kas paredzēti pēdu kopšanai ir izgatavoti uz vazelīna bāzes. Taču vislabāk vazelīns iedarbojas koncentrētā veidā – tas gan mīkstina, gan mitrina, gan baro un aizsargā.

4. Efektīvi cīņai ar saplaisājušiem papēžiem ir dažādu komprešu izmantošana. Piemēram, rīvēti sīpoli un rīvēti āboli – vairākus vakarus pēc kārtas. Sīpolus un ābolus svaigā veidā jāsarīvē uz smalkas rīves, iegūtā masa jāuzliek uz bieza auduma gabala un jāpieliek pēdām. Kāju jānotin ar pārtikas plēvi un jānofiksē ar platu plāksteri. Šādu procedūru var veikt pirms naktsmiera, bet no rīta noskalot.

5. Ja pēc pēdu apstrādes dažas plaisas ir kļuvušas dziļas, tās nepieciešams dezinficēt. Šim mērķim var izmantot jodu vai dabīgos novārījumus. Piemēram, salvijas, kumelīšu, kliņģerīšu, asinszāles novārījumi dezinfekcijas funkciju pildīs lieliski.

6. Jāatceras, ka vislabākā ārstēšana ir profilakse. Lai nepiedzīvotu nepatīkamus mirkļus, jāievēro daži vienkārši noteikumi, lai kāju pēdas būtu veselas un āda gluda: apaviem ir jābūt ērtiem; periodiski pēdas ir jāizmērcē vanniņās; ar pēdu vīlēm jātiek vaļā no liekā, biezā ādas slāņa; jāizmanto pēdu kopšanas līdzekļi; uzturā jālieto produkti, kas bagātīgi satur A (gandrīz visi augļi un ogas, visvairāk – plūmes, ērkšķogas, persiki un mellenes) E (visvairāk šo vitamīnu satur kazenes, avenes, āboli, mellenes un banāni) vitamīnus.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem