Ja vēlamies iegūt nevainojamu fizisko formu, šķiet pašsaprotami – nepietiek vien ar pretcelulīta krēmu lietošanu, bet nepieciešams arī regulāri trenēties. Tas pats attiecas arī uz sejas ādu – papildu skaistumkopšanas līdzekļiem nepieciešams muskuļu treniņš, par ko diemžēl bieži vien tiek aizmirsts. Lai arī sejas treniņi kļūtu par ikdienas ieradumu, skaistuma eksperts Andžejs Savickis piedāvā piecus vienkāršus, bet efektīvus sejas jogas vingrinājumus.

Cilvēka sejā ir 44 dažādi muskuļi, no kuriem daļa ikdienā netiek izkustināta. Ilgstoši atrodoties pasīvā stāvoklī, muskuļi sāk noslīdēt, veicinot priekšlaicīgu ādas novecošanos – grumbiņu un maisiņu veidošanos zem acīm, dubultzoda palielināšanos un vaigu apjoma zudumu. Sejas muskuļu vingrinājumi samazina mīmikas un vecuma radītās grumbiņas, stiprina sejas ovālu un uzlabo kopējo ādas stāvokli, turklāt neviens nav par jaunu vai par vecu šo vingrojumu veikšanai.

Pirms vingrinājumu uzsākšanas nepieciešams noņemt kosmētiku, attīrīt sejas ādu un uzklāt mitrinošu līdzekli. Ātrākam un ilgnoturīgākam rezultātam ieteicams lietot sejas ādas kopšanas līdzekļus, kas bagātināti ar C vitamīnu – šis vitamīns palīdz izlīdzināt grumbiņas un uzlabot ādas tvirtumu.

“Svarīgi vingrinājumus veikt bez steigas, turklāt pat lēni izpildīti, tie kopumā neaizņems vairāk par piecām minūtēm. Iesaku šos vingrinājumus veikt katru otro dienu – vidēji četras reizes nedēļā. Varat vingrinājumus pierakstīt un turēt kosmētikas makā vai pie vannas istabas spoguļa, tas būs labs atgādinājums un palīgs, kamēr sejas joga kļūs par ikdienas ieradumu,” saka A.Savickis.

l. vingrinājums – koķetēšana ar spoguli

Šis vingrinājums palīdz uzlabot vaigu muskuļu formu: Vispirms cieši aizveriet muti, lai augšējie un apakšējie zobi sakļautos, tad ar aizvērtām lūpām veidojiet plašu smaidu, zobiem joprojām saskaroties. Turpinot smaidīt, savelciet lūpas un demonstratīvi sniedziet buču desmit reizes. Visbeidzot atkārtojiet šo vingrinājumu trīs reizes!

2. vingrinājums – patskaņu atkārtošana

Šis vingrinājums palīdz izlīdzināt grumbiņas ap muti: Atbrīvojiet sejas muskuļus un atveriet muti, veidojot burta O formu, tad apzināti sasprindzinot muskuļus, lēni izsakiet burtus A-E-I-O-U. Pēc tam atbrīvojiet sejas muskuļus un atkārtojiet vingrinājumu trīs reizes!

3. vingrinājums – dusmu pūķis

Šis vingrinājums palīdz samazināt grumbas starp uzacīm: Novietojiet rādītājpirkstus starp uzacīm, tad sarauciet pieri, lai grumbas kļūtu redzamas. Ar rādītājpirkstiem centieties “atvērt” grumbas, vienlaikus ar pieres muskuļiem pretojoties un raucot pieri. Centieties šādu pozīciju noturiet piecas sekundes. Visbeidzot atbrīvojiet muskuļus un atkārtojiet vingrinājumu trīs reizes!

4. vingrinājums – nost ar vārnu kājiņām

Šis vingrinājums palīdzēs izlīdzināt grumbiņas acu kaktiņos: Aizveriet acis, uzlieciet rokas uz galvas tā, lai īkšķi pieskartos acu kaktiņiem, tad velciet īkšķus uz sāniem, jūtot, kā savelkas muskuļi. Beigās atslābiniet muskuļus un atkārtojiet vingrinājumu trīs reizes!

5. vingrinājums – aizmirstiet par dubultzodu

Šis vingrinājums uzlabos zoda muskuļu tonusu: Paceliet zodu un pārlieciet apakšlūpu pāri virslūpai. Piespiediet mēli apakšējiem zobiem, tad ar mēli stumjot apakšējos zobus, sajūtiet spiedienu zem zoda un kaklā. Izskaitiet līdz desmit, aslābiniet muskuļus un atkārtojiet vingrinājumu trīs reizes!