Patiesībā veselīgs uzturs ir aktuāls ikvienam – ne tikai tiem cilvēkiem, kas cieš no liekā svara problēmām, bet arī tiem, kam šādu problēmu nav. Jāatceras, ka veselīgs uzturs rūpējas gan par mūsu pašsajūtu, gan veselību kopumā. Taču dažkārt ir grūti “mainīt ieradumus” un lai arī ar prātu mēs saprotam, ka ēst veselīgi ir labi, nespējam atmest sliktos ieradumus.

Šajā rakstā ir apkopoti psihologu padomi, kas palīdzēs “apmānīt” mūsu apziņu!

1. Nomainiet traukus

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Mēs paši bieži neievērojam, bet lielāka izmēra šķīvī mēs uzliekam vairāk ēdiena. Attiecīgi, tik pat daudz arī apēdam. Zinātnieki ir izskaitļojuši, ka ja cilvēks pusdienām izmanto šķīvi, kura diametrs ir 25 cm, nevis 30 cm, tad gada laikā viņš patērē par 22% mazāk ēdiena.

2. Turiet pie rokas ūdens pudeli

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Ieviesiet to kā ieradumu, ka jums vienmēr līdzi ir ūdens pudelīte. Kad jūs esat ar kaut ko aizņemti, jūs bieži vien padzeraties kaut ko ne pārāk veselīgu – piemēram, krūzi kafijas vai saldinātus dzērienus. Daudz labāk, ja šos dzērienus aizstāsiet ar tīru ūdeni. Tādējādi arī dienas laikā izdzersiet nepieciešamo ūdens daudzumu bez īpašas piepūles.

3. Nopērciet augstas, šauras glāzes

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Alkoholiskajiem dzērieniem iegādājieties šauras, augstas glāzes. Mēs pārvērtējam vertikālās līnijas, jo mums šķiet, ka šādā augstā glāzē šķidruma ir vairāk, nekā zemā un platā. Saskaņā ar pētījumiem, no šādām glāzēm cilvēki izdzer par 20% alkohola mazāk.

4. Traukiem jābūt speciālās krāsās

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Ja jūs vēlaties zaudēt lieko svaru, psihologi iesaka ēst no traukiem, kuriem ir “neapetelīga” krāsa, kas kontrastē ar ēdienu: zils, zaļš, violets. Ja ēdiena un šķīvju toņi sakrīt, tad šķīvis burtiski “saplūst” ar ēdienu, un automātiski jūs uz tā uzliekat lielākas porcijas.

5. Turiet acu priekšā veselīgus produktus

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Bieži vien šķietamais “izsalkums” apstājas pie pirmā, ko ierauga acis. Ja jūs būsiet tam gatavi un cepumu vietā uz galda būsiet nolikuši trauku ar āboliem vai riekstiem, visticamāk jūs par uzkodām izvēlēsieties šos produktus, nevis dosieties uz ledusskapi meklēt desas šķēli…

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem