Pieci brīdinājuma signāli un adekvāta rīcība, lai šo procesu apstādinātu.

Novecošana (nosauksim to par kārtējo pieaugšanas posmu) – nav nemaz tik briesmīgs process, kā lielākā daļa iedomājas. Starpība ir tikai tajā, ka jāmāk novecot pareizi! Ir vairāki būtiski ēšanas un dzīvesveida faktori, kas vai nu regulāri paātrina mūsu bioloģisko pulksteni vai ļauj to piebremzēt. Lai šo darbību aprakstītu, visbiežāk tiek izmantots autofāgijas termins.

Kas ir autofāgija? Tas ir katabolisks process, kurā šūna noārda tai nevajadzīgās un bojātās struktūras un jo aktīvāk notiek šāda tīrīšanās, jo lēnāks novecošanās ātrums, mazāks dažādu slimību rašanās risks, lielākas enerģijas rezerves, bet ādas un figūras stāvoklis – labāks. Tavā priekšā ir piecas atslēgpazīmes, kuras autofāgijas procesu katastrofāli bremzē. Un secinājums – kā rīkoties?

1. Tu cīnies ar sausu vai nespodru ādu

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Pirmā un visredzamākā novecošanās pazīme vienmēr ir saistīta ar ādu, ķermeņa vislielāko orgānu. Āda ir uzticama aizsargbarjera pret visiem negatīvajiem elementiem, kas nāk no ārpasaules. Tā izvada toksīnus, kontrolē temperatūru un ir vizuālais atspoguļotājs tam, kas notiek organisma iekšienē. Pirmais priekšlaicīgas novecošanās problēmas posms ir sausa, niezoša, kairināta āda, bet reālais turpinājums – krunkaina āda. Noziegums pret sevi ir šo signālu ignorēšana!

Ko darīt: pievērs uzmanību izmaiņām, kas notiek ar tavu ādu. Neatliec vizīti pie kosmetologa un/vai pie dietologa, lai iegūtu personīgus ieteikumus. Piemēram, kuri produkti var veicināt kalogēna izstrādi, kuri palielinās hialuronskābi un nomierinās iekaisuma procesus.

2. Tu pārāk daudz laika pavadi sēdus

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Amerikāņu ārstu jaunais brīdinājums skan: „Sitting is the new smoking” (sēdēšana ir jaunā smēķēšana). Sēdošs dzīvesveids ir kļuvis par jauno un galveno sabiedrības kaitīgo ieradumu. Pēc statistikas datiem vairāk nekā 70% dienas laika mēs pavadām sēdus – automašīnā vai sabiedriskajā transportā, pie biroja galda vai televizora priekšā. Kas savukārt veicina paātrinātu novecošanos – paaugstina sirds un asinsvadu slimību risku, ietekmē svaru, augstu asinsspiedienu, cukura līmeni asinīs un slikto holesterīnu.

Ko darīt: laiku pa laikam izkustēties. Iegādājies soļu skaitītāju un pusdienlaikā dodies 20 minūšu garās pastaigās.

3. Tev ir sarkanas acis un noguris skatiens

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Tu skaties spogulī un saproti, ka tavas acis visu laiku ir apsārtušas, aizpampušas vai izskatās nogurušas. Svaigs, mirdzošs skatiens ir viena no jaunības pazīmēm! Acis ir ne tikai dvēseles spogulis, bet arī priekšlaicīgas novecošanās detektors. Daudzi speciālisti ir vienisprātis, ka regulāri apsārtušas acis liecina par iekaisuma procesiem un ir vairogdziedzera disfunkcijas pazīme.

Ko darīt: iekļaujiet sārmainus ēdienus ar veseliem (neapstrādātiem) produktiem savā iknedēļas ēdienkartē. Batātes, gurķi, mandeles, grieķu rieksti un ķiploki palīdzēs cīnīties ar iekaisumu un ar novecošanu saistītajām veselības problēmām.

4. Tev ir problēmas ar uzmanības koncentrēšanu

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Aizmāršība un izklaidība ir ne tikai padzīvojušu cilvēku pazīme, bet arī viena no izteiktākajām paātrinātas novecošanās pazīmēm pat agrā jaunībā, jo īpaši, ja tu dzīvo nepārtrauktā stresā. Turklāt, kā zināms, novecojot smadzeņu darbība palēlinās. Tu nevari uzreiz atcerēties iemīļotā aktiera vārdu vai filmas nosaukumu, un kāds ir tavas mammas tālruņa numurs? Informācija, kura, šķiet, vienmēr ir bijusi tavā rīcībā pamazām izplēn.

Ko darīt: vairāk lasīt un trenēt atmiņu. Lietot uzturā produktus, kuri ir bagāti ar barības vielām, kuras stimulē smadzeņu darbību. Pirmkārt – Omega 3.

5. Svars „stāv” uz vietas

Publicitātes foto/pixabay.com
Publicitātes foto/pixabay.com

Tu vari gadiem ieturēt stingras diētas un regulāri apmeklēt sporta klubu, bet pēkšņi pamani, ka saglabāt formu kļūst arvien grūtāk. Bet daži liekie kilogrami, pat ieturot askētisku dzīvesveidu nekādi negrib pazust. Vēl vairāk tev pēkšņi ir uzradies vēderiņš! Savs ieguldījums te ir vielmaiņas un hormonālajām izmaiņām un vecuma tauki parasti vispamanāmākie ir tieši vēdera rajonā, jo saistās ar zarnu darbību. Ko darīt: pievērs uzmanību savam viduklim. Risinājums var būt intervālu badošanās, kas spēj atklāt patieso ķermeņa vielmaiņas potenciālu.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem