Daudziem biroju darbiniekiem pavasara mēneši parasti ir ļoti noslogots periods. Grāmatveži un vadītāji aktīvi gatavo finanšu pārskatus, citu jomu speciālisti tradicionāli jau ir izplānojuši 2018. gada budžetu un ir gatavi ķerties pie tā izpildes.

Eksperti skaidro, kā cīnīties ar stresu un kas ir jāņem vērā, ja esat aizrautīgs kafijas cienītājs, kurš birojā mēdz aizkavēties līdz vēlai vakara stundai.

1. Lai mazinātu stresu, dzeriet ūdeni

Zinātniskie pētījumi liecina, ka pat 0,5 litru ūdens nepietiekamība organismā var paaugstināt kortizola līmeni, kas ir viens no stresa hormoniem. Tāpēc, ja izjūtat stresu no pastiprinātas darba slodzes un smagām pārrunām, sekojiet līdzi patērētā ūdens daudzumam.

Nepietiekams ūdens daudzums var izraisīt nepatīkamas sekas, tostarp galvassāpes. Bieži vien, ieilgstot svarīgām sapulcēm, sarunām vai pasākumiem, biroja darbiniekiem neizdodas regulāri padzerties ūdeni, kaut gan tas ir svarīgi darba spēju saglabāšanai. „Ja ilgāku laiku nedzer ūdeni, var rasties dažādas negatīvas sekas, piemēram, galvassāpes vai kuņģa un zarnu trakta darbības traucējumi,” skaidro uztura speciāliste Madara Nebote. „Tāpēc iesaku sekot līdzi ūdens līdzsvara uzturēšanai organismā: ja zināt, ka būs ilgāk jāatrodas vietā, kur, iespējams, nav pieejams ūdens, jau laikus iegādājieties pudeli ūdens, ko būs ērti paņemt līdzi.” Pasaules ūdens dienas ietvaros veiktā VENDEN aptauja parādīja, ka 40 % respondentu dod priekšroku tieši mazām pudelēm, kuru tilpums ir 0,5 litri.

2. Par maz ūdens – sausa āda

Aukstās ziemas un apkures sezonas laikā biroja darbinieku āda ir novājināta un kļūst sausāka nekā parasti. Protams, apkure nav vienīgais faktors, kas ietekmē ādu. Sausas ādas iemesls var būt iedzimtība, vitamīnu trūkums organismā, sauss gaiss, ļoti bieža mazgāšanās (jo biežāk mazgājamies, jo plānāka kļūst ādas aizsargplēve), nepiemēroti higiēnas un ādas kopšanas līdzekļi (piemēram, ziepes), dažādas kuņģa un zarnu trakta slimības, hormonālie traucējumi, kā arī nepietiekams ūdens daudzums uzturā. Lai cīnītos ar ādas sausumu, speciālisti iesaka dzert pietiekami daudz ūdens, mazgāties istabas temperatūras ūdenī un izvairīties no mazgāšanās pārāk aukstā vai karstā ūdenī, kā arī ziepju vietā ieteicams izmantot sausai ādai paredzētus līdzekļus.

3. Kafija vai ūdens jeb abi kopā?

Kafijas cienītājiem nav obligāti jādzer papildu glāze ūdens, bet ir jāpievērš uzmanība, no kāda ūdens tiek gatavota kafija. „Sabiedrībā pastāv plaši izplatīts mīts, ka uz katru izdzerto tasi kafijas ir nepieciešams izdzert papildu glāzi ūdens,” stāsta uztura speciāliste. „Daudzi dehidratāciju no kafijas patēriņa saista ar kofeīnu tās sastāvā, tāpēc cenšas dzert dzērienus, kuros tā nav. Tie, kas tic šim mītam, cenšas to kompensēt ar papildu glāzi ūdens. Steidzu mierināt visus kaislīgos kafijas cienītājus: tiem, kuri regulāri dzer kafiju mērenā daudzumā (līdz 4 tasītēm dienā), kafija neizraisa pastiprinātu dehidratāciju.” Savukārt, lai kafija būtu garšīga, ir jāparūpējas par tā ūdens kvalitāti, kas tiek izmantots kafijas pagatavošanai, jo tas tieši ietekmē kafijas garšas īpašības. Ir ieteicams kafijas automātā nevis liet parastu krāna ūdeni vai cietu ūdeni no pudelēm, kas var sabojāt ierīci, bet izmantot tikai kvalitatīvu, mīkstu ūdeni.