Mākslas terapija tiek uzskatīta par lielisku veidu kā atbrīvoties no negatīvām emocijām, problēmām un slimībām.

1. Tikt galā ar nogurumu palīdzēs glezniecība. Uzticoties savai intuīcijai, zīmē ziedus. Tie var būt melnbalti vai krāsaini, zīmēti ar zīmuli vai gleznoti ar krāsām. Nekautrējies un tu noteikti palīdzēsi savam organismam atjaunoties maksimāli īsā laikā.

2. Atbrīvoties no dusmu lēkmēm palīdzēs līniju zīmēšana. Niknums, ko tu izliksi uz papīra nevienam nekaitēs, bet tu saglabāsi lielisku pašsajūtu. Ar naidu noteikti ir jācīnās, lai organisms neciestu no negatīvām emocijām.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

3. Pārvarēt sāpju simptomus palīdzēs lipināšana. Tu vari izvēlēties jebkuru materiālu: mālu, plastilīnu, mīklu. Ikviens no tiem ne tikai atbrīvos no nepatīkamajiem simptomiem, bet arī palīdzēs attīstīt sīko motoriku.

4. Pārvarēt garlaicību var palīdzēt krāsainu ziedu zīmēšana. Par pamatu var ņemt arī mandalu un izkrāsot to ar zīmuļiem vai krāsām. Šāda nodarbe ātri vien atgriezīs labu garastāvokli un dos iespēju dzīvei piesaistīt mīlestību.

5. Atbrīvoties no skumjām var, uzzīmējot košu varavīksni. Vislabākais veids kā uzlabot sev garastāvokli ir zīmējums, kas izpildīts akvareļtehnikā vai ar vaska krītiņiem, bet tu vari izmantot arī jebkurus citus radošuma aksesuārus.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

6. No bailēm atbrīvos aušana vai aplikāciju veidošana. Tu vari apgūt mezglošanu vai makramē, lai pati savām rokām radītu burvīgu šūpuļtīklu, kur pēcāk atpūsties. Košas aplikācijas radīs mājīguma atmosfēru un atgriezīs tevi bērnībā, kur viss likās tik vienkāršs un saprotams.

7. No trauksmes un trauksmainām domām palīdzēs atbrīvoties pašdarināta lelle. Izveido šo amuletu pati, tieši tāpat kā to darīja mūsu senči. Ar lelles palīdzību tu varēsi pasargāt māju no visa negatīvā, bet sev atgriezīsi labu noskaņojumu un pārliecību.

8. Ja tu esi ļoti sašutusi vai satraukta, plēs papīru! Mehāniskas darbības tevi novērsīs no problēmas un no sliktā noskaņojuma nekas pāri nepaliks. Šim nolūkam labi derēs vecas avīzes un pastkastītē iemestie reklāmas bukleti.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

9. Noņemt raizes palīdzēs origami izgatavošana. Dažādu lietu locīšana no papīra ātri vien tavu garastāvokli atgriezīs normas robežās. Turklāt papīra dzērvītes, ar kurām vari rotāt interjeru, mājai piesaistīs labklājības enerģiju.

10. Atbrīvoties pēc grūtas dienas vai noņemt stresu palīdzēs dažādu ornamentu zīmēšana. Zīmē visu, kas tev iešaujas galvā, pat ja tie ir visbezjēdzīgākie ornamenti.

11. Atcerēties būtisku detaļu vai citu informāciju palīdzēs labirinti. Uzzīmē vienu, lai palīdzētu smadzenēm darboties pareizajā virzienā un tu noteikti atradīsi problēmas risinājumu, atbildi uz jautājumu vai pazaudēto priekšmetu.

12. No neapmierinātības ar sevi, apkārtējiem cilvēkiem vai apstākļiem var atbrīvoties, uzzīmējot jebkuru filmas vai animācijas filmas personāžu. Šāds zīmēšanas veids palīdzēs tikt galā ar nepatīkamām emocijām ievērojami ātrāk un attīrīs prātu.

13. Izmisumu, kas dažkārt izsit no līdzsvara un neļauj dzīvot laimīgi var pārvarēt. Zīmē ceļus, krustojumus, taciņas – visu, kas tev palīdzēs izkļūt no domu labirinta un nokļūt uz pareizā ceļa pretī veiksmei.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

14. Mandalu zīmēšana līdzinās meditācijai un to izpildīšanas tehnika tev palīdzēs ātri apgūt jaunu informāciju, atrisināt sarežģītus uzdevumus un problēmas. Turklāt austrumu rakstu izkrāsošana palīdzēs piepildīt viskvēlāko vēlēšanos.

15. Atjaunot spēkus un atbrīvoties no sajūtas, ka burtiski viss krīt no rokām, var ar ainavu zīmēšanas palīdzību. Atbrīvo domas un radi, lai ātri atrastu sevi.

16. Lai saprastu, kādas jūtas tevī mājo un saprastu, no kurienes tās rodas, uzzīmē pašportretu. Dažādi detaļu akcenti tev daudz ko pastāstīs par to, ko pagaidām vēl nesaproti. Piemēram, izteiksmīgas acis norāda uz nepieciešamību mainīt vidi. Košas lūpas norāda uz domām par satikšanos vai vēlmi patikt kādam cilvēkam.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

17. Ar krāsainu plankumu palīdzību tu atcerēsies visspēcīgākās emocijas. Tev patika tikšanās, pastaiga, pirkums vai jaunā grāmata? Zīmē košus un sulīgu krāsu plankumus, kas tev asociējas ar pārdzīvotajām emocijām. Tā tu uz ilgu laiku atmiņā noglabāsi patīkamās sajūtas.

18. Salikt visu pa plauktiņiem palīdzēs šūniņu vai kvadrātu zīmēšana. Smalkās līnijas ļaus tev koncentrēties un nepalaist garām nevienu būtisku detaļu. Īpaši svarīgi šādas figūras zīmēt pirms nozīmīgām biznesa tikšanās reizēm, eksāmeniem, projektu prezentācijām.

19. Tikt skaidrība ar sevi un savām vēlmēm palīdzēs kolāžas. Izmanto savu fotogrāfiju, žurnālu vai grāmatu ilustrācijas, saldumu iepakojumus – tas viss palīdzēs tev dziļāk izprast sevi.

20. Sakoncentrēties un nepalaist garām svarīgu domu palīdzēs zīmējums, kas veidots punktiņu tehnikā. Ikkatrs no tiem burtiski iedzīs tev galvā svarīgās domas. Šī ir īpaši populāra tehnika studentu vidū eksāmenu laikā.

21. Viļņi vai apļi palīdzēs tev atrast izeju no sarežģītas situācijas. Plūstoši ornamenti atbrīvos tevi no impulsivitātes un palīdzēs objektīvi paraudzīties uz apstākļiem.

22. Spirāles palīdzēs tev piešķirt dzīvei dinamiku, ja jūti, ka esi iestrēgusi vienā vietā. Savirpināti ornamenti palīdzēs paraudzīties uz radušos situāciju no dažādiem skatupunktiem un atrast jaunus attīstības ceļus.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem