Ja kādu dienu vai vakaru neplānojat doties ārpus mājas, bet izvēlaties laiku pavadīt gultā un pie televizora, piedāvājam noskatīties kādu no 30 visu laiku seksuālākajām filmām.

„Pamatinstinkts” („Basic Instinct”)

Slavenais režisora Pola Verhovena erotiskais trilleris dienasgaismu ieraudzīja 1992. gadā. Uz galveno, seksīgās rakstnieces Ketrīnas Tremelas lomu, pretendēja vairāk nekā 14 aktrises, tostarp Kima Beisingere, Džūlija Robertsa un Mega Raiena. Lomu galu galā ieguva Šārona Stouna, kura pēc filmas iznākšanas uz lielajiem ekrāniem, ieguva mega popularitāti.

Zīmīgi, ka kulta nopratināšanas ainu, Šērona ieraudzīja tikai pēc filmas montāžas – līdz tam viņa nezināja, ka kamera filmēšanas laikā atradās īpašā leņķī, lai skatītājs varētu redzēt, ka zem sniegbaltās mini kleitiņas nekā vairs nav….

Skatītāji atzīmē īpašo jūtu ķīmiju starp Maikla Duglasa varoni un burvīgo, aukstasinīgo Šāronas Stounas varoni. Tāpat ka Hičkoka šedevri, „Pamatinstinkts” pārsteidz ar fantastiski skaistām ainām un skatītāju uzmanību spēj noturēt līdz pat filmas beigām, liekot minēt, kurš ir slepkava.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Acis plaši aizvērtas” („Eyes Wide Shut”)

Pēdējā Stenlija Kubrika filma 1999. gadā radīja lielu troksni. Līdzās tam, ka filma bija pēdējā pasaules kinematogrāfa metra darbs, kurš nomira tikai dažas nedēļas pirms pirmizrādes, laulātā pāra – Bila un Alises Harfordu lomās filmējās tolaik precētais pāris – Toms Krūzs un Nikola Kidmena.
Bils un Alise pārdzīvo attiecību krīzi un Ziemassvētku laikā Alise izstāsta, kā savās erotiskajās fantāzijās krāpj viņu ar citu vīrieti. Tas liek Bilam doties piedzīvojumu meklējumos, kas pārpilni erotikas un dažkārt nelīdzinās realitātei. Atklātas sarunas, aktieru emocionālā spēle un seksuāla rakstura ainas ar mistikas piegaršu šo filmu padara neaizmirstamu.

Interesants ir fakts, ka filma tiek demonstrēta tikai oriģinālvalodā ar subtitriem – tas vēl vairāk skatītāju ievelk riskantu kaislību pasaulē un liek pārdzīvot notikumus kopā ar varoņiem.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Liktenīgais valdzinājums” („Fatal Attraction”)

Neraugoties uz pieticīgo 14 miljonu dolāru budžetu, filma „Liktenīgais valdzinājums” 1987. gadā pasaulē nopelnīja vairāk nekā 300 miljonus dolāru un līdz pat šim brīdim ir viena no pelnošākajām filmām visā kino vēsturē.

Filmēšanas laikā britu režisora Adriana Leina kontā jau bija „9 ½ nedēļas”. Uz galveno vīriešu lomu tika uzaicināts Maikls Duglass, kurš pēc filmas ieguva pasaules slavu, bet filma kļuva par hitu.

Glenai Klouzai tika sarežģītā mīļākās loma. Viņa ir maniakāli apsēsta ar precētu vīrieti, kuram īslaicīgais romāns un sievas krāpšana izvēršas šausminošās sekās. Seksuāla rakstura ainas filmā nav īpaši atklātas un to nav daudz, tomēr erotiskais zemteksts, atmosfēra un dinamika skatītāju pie ekrāna tur līdz pēdējai minūtei.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Sadursme” („Crash”)

Filmas sižets risinās Kanādā. Galvenais varonis, kura lomā filmējies Džeimss Speiders, saduras ar automašīnu, pie kuras stūres sēž burvīgā svešiniece Helēna. Viņi iepazīstas slimnīcā un kopīgi pārdzīvotā autoavārija modina viņos kaisli, bet ātrums, briesmas uz ceļiem un automašīnas kļūst par viņu seksuālo fetišu.

Šī 1996. gada filma ir viena no vispretrunīgākajām, kādu nācies redzēt. Deivida Kronenberga darbs raisīja pretrunīgas kritiķu atsauksmes, tomēr gala rezultātā Kannu kinofestivālā tā guva žūrijas specbalvu. Riskantais projekts, kas viens no pirmajiem aizskāra seksa un vardarbības tēmu, režisora Kronenberga karjeru nepazudināja, bet tas bija kā starta punkts jaunam kinematogrāfa virzienam.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Liktenīgā sieviete” („Femme Fatale”)

Afēriste Lora veikli zog briljantus un slēpjas zem kādas sev līdzīgas meitenes personības, kura izdarījusi pašnāvību. Pēc septiņiem gadiem kriminālā pasaule atkal ielaužas Loras, kura mierīgi bauda dzīvi, slēpjoties zem sveša vārda, dzīvē.

Antonio Banderasa piedalīšanās jebkurai filmai piešķir seksualitāti. Bet kāds būs gala rezultāts, ja viņa partnere ir blondā skaistule Rebeka Romeina? Braiena De Palmas filma daudziem atgādina leģendāro „Pamatinstinktu”, tomēr filmas „Liktenīgā sieviete” atmosfēra ir daudz eiropeiskāka.

Īpaši jāizceļ erotisko ainu starp Rebekas varoni un dāņu modei Rī Ramusenu, kura pazīstama pēc Lika Besona filmas „Eņģelis A”, un kurai loma „Liktenīgajā sievietē” bija kino debija.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Galīgā diagnoze” („Final Analysis”)

Šis aizraujošais trilleris ar samudžināto sižetu, pateicoties lieliskajam aktieru ansamblim, uzreiz pievērsa sev uzmanību. Filmā redzami Ričards Gīrs, Kima Beisingere, jaunā Uma Tūrmane un Ēriks Robertss, visiem zināmās Džūlijas Robertsas brālis.

Pie Ričarda Gīra tēlotā psihoterapeita atnāk jauna meitene ar sūdzībām, ka viņa redz vienu un to pašu neparasto sapni, un lūdz palīdzību. Lai vairāk uzzinātu ar meitenes bērnību, ārsts iepazīstas ar pacientes vecāko māsu (Beisingere). Drīz vien, aizmirstot par ārsta ētiku, viņiem sākas kaislīgs romāns un viņš burtiski zaudē galvu šīs skaistās un seksapīlās, bet diemžēl precētās sievietes dēļ. Ārēji neaizsargāta, viņa galvā perina noziedzīgu plānu, kā īstenošanai viņai ir vajadzīga ārsta palīdzība.

Šo filmu, kas pēc stila un žanra līdzinās „9 ½ nedēļām”, „Pamatinstinktam” un „Liktenīgajam valdzinājumam”, vajadzētu noskatīties tiem, kuriem patīk 90. gadu melodramatiskie trilleri. Īpaši izceļams filmas skaņu celiņš.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„9 ½ nedēļas” („9 ½ Weeks”)

Jāteic, ka šī ir viszināmākā šī žanra filma. Uz ekrāniem tā iznāca 1985. gadā, kritiķi to uzņēma visnotaļ vēsi un filmas ieņēmumi bija mazāk nekā puse no tās budžeta. Tomēr tas netraucēja tai kļūt par kulta filmu. Pēc filmas iznākšanas Kima nostiprināja savu seksuāli jutekliskās skaistules tēlu, bet Mikijs Rurks kļuva par daudzu sieviešu pielūgsmes objektu.

Filmas sižets ir viegli pārstāstāms divos vārdos: vientuļa skaistule iepazīstas ar noslēpumainu kaimiņu un starp viņiem uzvirmo kaisle. Viņu attiecības ilgst 9 ½ nedēļas. Savukārt striptīza ainas ar aizsietām acīm, seksuālās spēles ar zemenēm un medu, mīlēšanos lietū daudzi no mums zina no galvas. Tieši tāpat kā slaveno Džo Kokera dziesmu „You can leave your hat on”.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Zilais samts” („Blue Velvet”)

Erotiski – mistiskā Deivida Linča filma var šokēt nesagatavotu skatītāju. Daudzi aktieri, kuriem sākotnēji tika piedāvātas lomas, izlasot scenāriju, no tām atteicās. Gala rezultātā galvenajam lomām tika apstiprināti Kails Maklahlans un Izabella Roselīni.

Par pamatu ņemot detektīvu, erotiskas notis jūtamas cauri visam trillerim, dažas ainas samulsušajam skatītājam atgādina par sadomazohismu un, iespējams, kāds pārtrauks filmas skatīšanos.

Stāsts sākas ar to, ka Maklahlana varonis Džefrijs nejauši parkā atrod nogrieztu cilvēka ausi un ziņkārības dzīts uzsāk izmeklēšanu. Drīz vien viņš sāk uzskatīt, ka šī nozieguma līdzdalībniece ir skaistā dziedātāja Dorotija, kura kabarē izpilda dziesmu „Zilais samts”. Slepus iekļūstot Dorotijas dzīvoklī, Džefrijs kļūst par liecinieku, Dorotijas vīra atklātajai vardarbībai.

„Zilais samts” tāpat kā daudzi citi Deivida Linča darbi, atgādina fantastisku sapni. Filma ir pārpilna ar alegorijām, bet īpaša loma tajā atvēlēta muzikālajam noformējumam un detaļām, tādēļ filma jāskatās ļoti vērīgi.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Nakts krāsa” („Color of Night”)

Iespējams, leģendārā Lorēnas Kristijas dziesma „The Color of the Night” ir populārāka nekā pati filma, tomēr šī filma nevarēja neiekļūt populārāko filmu izlasē kaut vai tādēļ, ka žurnāls „Maxim” erotiskās ainas starp Brūsu Vilisu un Džeinu Mārču atzinis par vislabākajām visā kinematogrāfa vēsturē.

Ārsta psihiatra, kura lomā filmējies jaunais skaistulis Brūss Viliss, acu priekšā viņa paciente izdara pašnāvību. Mēģinot tikt galā ar vainas izjūtu, ārsts dodas uz citu pilsētu pie sava drauga, kurš veic psihoterapijas grupu seansus. Drīz vien galvenā varoņa draugu cietsirdīgi nogalina un sižets sāk uzņemt apgriezienus.

Daudzi filmā „Nakts krāsa” saskatījuši neveiklu mēģinājumu kopēt Pola Verhovena „Pamatinstinktu”. Bez tam, jau pirmizrādes brīdī filma tika pakļauta nežēlīgai kritikai. Tomēr tie, kas to redzējuši, atklāti paziņo, ka ja kā psiholoģisks trilleris filma savā žanrā ir vāja, tad mīlas ainas starp galvenajiem varoņiem droši var ierakstīt erotikas mācību grāmatās.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

„Emanuēla” („Emmanuelle”)

Ja vienkāršam skatītājam palūgtu nosaukt dažas viņam zināmas erotiskās filmas, tad „Emanuēla” droši vien būtu starp tām. Pārsteidzoši, cik liela ir šīs 1974. gadā uzņemtās filmas popularitāte. Uz tās radīšanu producentus iedvesmoja kāda cita tikpat drosmīga un atklāta filma – Bernardo Bertoluči „Pēdējais tango Parīzē”. Un filmas veidotāji nekļūdījās: neraugoties uz visnotaļ necilo budžetu, tā ne tikai atmaksājās, bet to pārsniedza gandrīz 200 reižu.

Diplomāta jaunā sieva seko savam vīram uz Taizemi, kur austrumu valsts eksotika uz bezrūpīgas, skaistas, bet arī nedaudz garlaicīgas dzīves fona modina viņu uz daudziem seksuāliem varoņdarbiem. Skaisti izstāstīts stāsts par vieglajiem un brīvajiem sākotnēji kautrās galvenās varones varoņdarbiem Dienvidaustrumu Āzijā. Savukārt Silvija Kristela, kanoniska francūziete ar pareiziem sejas vaibstiem un burvīgu ķermeni, kurai filmēšanās laikā bija tikai 21 gads, joprojām mums zināma kā „tā pati Emanuēla”.

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Raksta “No “Pamatinstinkta” līdz “Stripīzam”. 30 visu laiku labākās filmas “par to”” otrā daļa tiks publicēta portālā kokteilis.lv rītdien, 22.februārī!