Vai šādā karstumā tev ir grūti aizmigt, tu biežāk mosties un karstuma dēļ nespēj izgulēties? Lūk, 14 padomi, kas ļaus patīkami izgulēties un nejusties kā aizmigušam uz pirts lāviņas.

1. Izvēlies pareizu audumu gultasveļai

Priekšroku dod kokvilnas un satīna audumam, poliesteri un zīdu vajadzētu noglabāt skapja tālākajos plauktos, kad aiz loga iestāsies vēsāks laiks. Tāpēc gan satīns, gan kokvilna der ideāli – tie ir “viegli” un labi elpojoši audumi.

2. Izmanto ledusskapi

Ja termometra stabiņš ir pakāpies virs 30 grādu atzīmes, ieliec gultasveļu (spilvena pārvalku, palagu utt) saldētavā uz 15 minūtēm pirms gulētiešanas. Aizmigt uz atdzesētas gultasveļas ir ļoti patīkami.

3. Atceries par tādu lietu kā termofors!

Termoforu var izmantot dažādi – gan siltuma, gan vēsuma radīšanai. Piepildi to ar ūdeni, bet pēc tam ieliec ledusskapī. Kad ūdens tajā pietiekoši atdzisīs, liec to zem palaga, zem spilvena vai nu jebkur, lai tas atvēsinātu tavu ķermeni.

4. Ventilators jāizmanto pareizi

Noliec ventilatoru pie atvērta loga un noregulē to tā, lai tā lāpstiņas kustētos pretēji pulksteņa rādītāja virzienam. Karstais gaiss nevis vienkārši “klejos” pa telpu, bet tiks uzpūsts ārā. Tāpat pie loga var novietot divus ventilatorus – vienu pretī otram. Gaisa plūsmas krustosies un glābs no karstā gaisa.

5. Izmanto ledu

Paņem trauku, kuru piepildi ar ledus klucīšiem un noliec pretī ventilatoram. Neslēdz to uz pilnu jaudu, ļauj tam pūst ledus auksto gaisu.

6. Pamēģini ēģiptiešu metodi

Samērcē palagu, ļauj tam nedaudz izžūt, bet ne pilnībā – tam jāpaliek mitram. Izmanto to segas vietā. Tas palīdzēs tavam ķermenim būt vēsumā.

7. Neaizmirsti par kompresēm

Izmanto vēsas kompreses, lai atveldzētos. Uzliec tās uz kakla, uz locītavām un zem ceļgaliem.

8. Guli viens!

Protams, diez vai tavs partneris būs priecīgs par šādu lēmumu, bet tas ir fakts, ka cilvēkiem guļot blakus temperatūra ir lielāka, jo jūs abi izdalat arī ķermeņa siltumu.

9. Dzer ūdeni

Pirms miega dzeriet ūdeni. Ja tu naktī stipri svīdīsi, no rīta tavs organisms būs atūdeņojies.

10. Ieej vēsā dušā vai vannā

Nomazgājiet no sevis sviedrus un zem vēsās ūdens strūklas, sajūtieties labāk. Desmit – divdesmit minūtes pēc vēsas dušas jūs jutīsieties patīkami atvēsināts un varēsiet viegli aizmigt.

11. Izslēdz visas elektroierīces

Izslēdz visu, kas rada papildus siltumu – naktlampiņas, televizoru, datorus.

12. Guli tuvāk zemei

Ja iespējams, guli tuvāk zemei, jo tur gaiss vienmēr ir vēsāks, nekā tuvāk griestiem. Ja tu dzīvo divstāvu mājā un otrais stāvs karstās dienās stipri uzkarst, naktīs labāk dodies gulēt uz pirmo stāvu.

13. Ēd mazāk gaļas

Karstuma laikā centies ēst vairāk augļus un dārzeņus. Jo tādu produktu pārstrādei kā gaļa ķermenis ražo daudz siltuma, tāpēc vasarā pēc iespējas vajadzētu atturēties no tādiem ēdieniem un izvēlēties “vieglāku” pārtiku.

14. Guli ārā

Ja tavam dzīvoklim vai mājai ir balkons vai pat pašam savs pagalms vai iespēja iziet uz jumta, vari gulēt arī tur: līdz ar tumsas iestāšanos zeme mazliet atdziest un laukā vēsums, protams, iestājas ātrāk nekā telpās. Vienīgais, no kā tev jānodrošinās – lai tevi nesakož insekti!

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem