Pastāv uzskats, ka slimības ir ļoti cieši saistītas ar cilvēka psiholoģisko noskaņojumu. Tas nozīmē, ka bieži vien, lai mēs kļūtu veseli (vai vispār nesaslimtu), nemaz nav nepieciešams dzert zāles un doties pie ārstiem pēc palīdzības.

Lūk, 12 zelta likumi, kas tev jāņem vērā, lai nesaslimtu, bet nepieciešamības gadījumā – izdziedinātos:

1. Neaizmirsti par tikšanos un sirsnīgām sarunām ar savu ģimeni un draugiem. Šīs sarunas sniedz pozitīvas emocijas, kas uz ilgu laiku paliek tavā atmiņā.

Foto: Pexels

2. Vakaros, it īpaši pēc saspringtas darba dienas, klausies mierīgu mūziku, bet dienā – ritmisku un priecīgu. Starp citu, arī dejošanas prieks sniedz milzīgu gandarījumu!

3.Vizualizē sevi veselu! Piemēram, iedomājies sevi pēc nedēļas: veselu, možu, ar sirsnīgiem smiekliem – gluži vienkārši – laimīgu!

4. Iemācies dzert ūdeni! Mēs bieži nenovērtējam tā brīnumainās īpašības.

5. Neaizmirsti kustēties – vienalga, vai tā ir sporta zāle, dejošana, pastaigas, riteņbraukšana vai jebkas cits, kas tev liek izkustēties, normalizējot sirds ritmu un sniedzot muskuļiem tonusu.

Vakara pastaigas laikā – Kalitea līcis no klinšainā krasta. Foto - Signe Prola

6. Neaizmirsti par veselīgu ēdienu – tu esi tas, ko tu ēd. Nepārēdies! Nebadojies! Ēd bieži, mazām porcijām (4-5 reizes dienā). Centies atturēties no “ātrajām” uzkodām, saldumiem un alkohola.

7. Dodies gulēt plkst. 22:00, bet mostaties agri – ap plkst. 6:00. Ja vien tev ir tāda iespēja, guli diendusu – 1 stundu.

8. Iemācies pareizi elpot! Sāc ar izelpu divas – trīs reizes un pēc tam ievelc dziļu ieelpu. Elpo vienmērīgi un brīvi. Centies sekot savai elpošanai ikreiz, kad jūties slikti vai sanervozējies.

9. Nekad nerunā un pat nedomā par savām slimībām. Gluži vienkārši – aizmirsti par tām. Citādi domas par problēmu atgriezīsies atkal, atkal un atkal.

Foto: Pexels

10. Aizmirsti un neielaid sevī negatīvu informāciju. Iemācies domāt tikai par labām lietām. Nenodarbojies ar to, kas “izsūc” tavu enerģiju.

11. Izej dabā! Kopā ar ģimeni, ar bērniem, ar suni. Daba mūs uzlādē, mēs to pārāk bieži nenovērtējam.

12. Uzraksti uz lapiņas frāzes, kas palīdz tev justies labāk. Piemēram, “es mīlu savu dzīvi un savus tuviniekus”, “es jūtos labi”, “es sasniedzu savus mērķus”, “es jūtos vesels un stiprs” – atkārtojiet šīs frāzes vismaz reizi dienā (vislabāk vakaros, pirms gulētiešanas).

Foto: Pexels