Ja jūs jūtat, ka strīdi starp jums rada milzīgu plaisu un reizēm pat izraisa tādas emocijas kā naids, ir vērts apslāpēt savu egoismu un nepārkāpt robežu. Bet kā to izdarīt?

Lūk, 10 frāzes, kas spēj pārtraukt jebkuru strīdu!

1. “Mums vajadzētu ieturēt pauzi”

Ja jūs vēlaties apturēt negācijas, ir nepieciešams īsu brīdi ieturēt pauzi un padomāt, kā šo situāciju var atrisināt. Iespējams, jūsu konflikts ir radies arī dēļ tā, ka jums ir bijusi slikta diena vai slikts periods, un jūsu dusmas ir nākušas pār otra galvu, jo neesat izturējis šo spriedzi. Pauze, ko ieturēsiet strīda laikā, liks jums atslābināties un padomāt par situāciju ar vēsu prātu. Galvenais, ko jūs iegūstat, ieturot mirkli pauzes – emociju atslābšanu, kas arī ir nepieciešams, lai atrisinātu problēmu bez milzīgiem emocionāliem zaudējumiem, kādus nes ikviens strīds.

2. “Mums kopā jāatrod izeja no šīs sarežģītās situācijās”

Ar šo frāzi, pēc psihologu uzskatiem, jūs uzreiz atrisināt divas problēmas: ļaujiet cilvēkam saprast, ka vēlaties ar viņu saglabāt labas attiecības un necenšaties uzspiest savu taisnību jebkuriem līdzekļiem. Turklāt cenšaties atrast kompromisu. Tāpēc šī taktika ir ļoti efektīva dažādās konfliktsituācijās.

3. “Kad tu dusmojies, tu kļūsti vēl skaistāka!”

Šī frāze ļoti noder vīriešiem, kuri negrib, lai konflikts attīstās un vēlas saglabāt labas attiecības ar savu partneri. Strīda laikā šāda frāze sievietei “izsitīs” no rāmjiem un liks viņai pasmaidīt! Ticiet, tas viss beigsies momentā!

Foto: PN/ SCANPIX/ LETA

4. “Es tevi saprotu un esmu gatavs piekāpties”

Kad jūs jūtat, ka jūsu strīds ir kļuvis jau agresīvs, pamēģiniet pārsteigt savu partneri, atklājot, ka jūs viņu saprotat un esat gatavs pieņemt viņa pozīciju. Psihologi apgalvo, ka šī frāze liecina par to, ka jūs ar cieņu izturaties pret otra cilvēka viedokli un spējat pārkāpt konfliktam, lai saglabātu labas attiecības ar savu partneri.

5. “Mēs varam atrisināt jebkuru problēmu, ja rīkosimies kopā”

Ļaujiet savam sarunu biedram saprast, ka esat ar viņu kopā un atbalstāt viņu. Ka netaisāties problēmu ignorēt, visu atbildību liekot uzņemties otram. Aplieciniet, ka esat gatavs veltīt savas pūles, lai noregulētu konfliktu. Atgādiniet cilvēkam, ka jūs esat komanda, kas vienmēr darbojas kopā, un, protams, esat ieinteresēts tajā, lai izvairītos no nopietniem strīdiem.

6. “Saki, lūdzu, ko es varu izdarīt, lai mainītu šo situāciju?”

Parādiet, ka esat gatavs dialogam un ne mazāk par savu partneri esat ieinteresēts, lai atrisinātu strīdu. Jo, visticamāk, konflikta laikā otrs domā, ka jūs vēlaties pierādīt savu taisnību par katru cenu.

Foto: PN/ SCANPIX/ LETA

7. “Ja paraudzīties uz šo problēmu no cita skatupunkta, tad viss nemaz nav tik ļauni”

Ja apvainojums jums aizmiglo acis, tad ir grūti reaģēt uz situāciju adekvāti, tāpēc ieelpojiet un padomājiet par kaut ko patīkamu. Pēc tam pamēģiniet uz problēmu paraudzīties no citas puses un atrast esošajā situācijā arī kādus plusus. Piemēram, jūsu mīļotais vīrietis ir nolēmis sarīkot ballīti saviem draugiem, kas, protams, izjauc jūsu plānus attiecībā par romantisku vakaru kopā ar viņu. No otras puses, kas jums traucē sarīkot tādu pašu ballīti savām draudzenēm? Vai veltīt šo vakaru sev, kamēr jūsu vīrietis pavadīs savu brīvo laiku tā, kā viņš to ir iecerējis? Ieplānojiet šajā laikā ko tādu, ko esat visu laiku atlikusi, jo jums nebija brīva vakara bez jūsu mīļotā vīrieša.

8. “Mēs pie šīs sarunas atgriezīsimies, kad abi nomierināsimies”

Kā uzskata eksperti, šis ir visprātīgākais risinājums, ko būtu jāiemācās itin visiem. Tā vietā, lai sāktu viens uz otru kliegt un noteikti pateiktu kaut ko lieku, ko vēlāk nāksies nožēlot, labāk ievilkt dziļi elpu un “pamest” kaujas lauku. Bet pie sarunas atgriezties, piemēram, nākošajā dienā, kad būsiet vēsu prātu konkrēto situāciju izanalizējis.

9. “Pārtraucam strīdēties un apskaujamies?”

Visai negaidīt piedāvājums karsta strīda laikā, piekrītat? Psihologi apgalvo, ka apskaušanās jūsu partneri, protams, tajā mirklī var nošokēt, bet vēlāk viņš sapratīs, ka jūs rīkojāties pareizi. Pēc šādas darbības cilvēki parasti ievelk elpu, pārstāj kliegt viens uz otru un ir gatavi kompromisiem.

10. “Es vienalga tevi mīlu, arī tad, kad tu dusmojies”

Nodemonstrējiet otram cilvēkam, ka arī strīdu laikā jūsu attieksme pret viņu nemainās. Turklāt, iespējams, ka jūs runājat absolūti dažādās “valodās” – strīdos tā mēdz notikt. Tāpēc pacentieties partnerim parādīt, ka jūs pret viņu izjūtat cieņu arī tad, kad viņš ar jums strīdās.

Foto: PN/ SCANPIX/ LETA

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem